Nejsledovanější je Honda CRF1000L Africa Twin
Ta nejsledovanější novinka čeká hned po vstupu do obří haly P brněnského výstaviště – nástupce legendárního silničně-terénního univerzálu Honda CRF1000L Africa Twin. Právě sem okamžitě zamíří kroky všech příznivců motocyklů kategorie cestovní enduro.
Fotogalerie |
Na český trh se totiž po delší době vrací stroj, který zvládne i delší cesty a přejezdy po dálnici, ale současně díky lehké stavbě a úzkému enduro sedlu slibuje nefalšované terénní hrátky.
Ve znamení cruiserů a café-racerů
Italské značky do Brna přivezly dvě luxusní novinky, které nabídnou hodně zajímavou alternativu k americkým a japonským strojům. Ducati XDiavel ukazuje, že i v ležérním posazu s nohama odloženýma dopředu na stupačky se dá jezdit pořádná „palba“. Cruiser s maximálním výkonem 156 koní už opravdu nebude na žádné vyhlídkové courání, ale na pořádnou italskou divočinu. Na tuhle mašinu už se nedá sednout jinak než v pořádné závodní kombinéze s protektory a v integrální přilbě.
Láká vás spíš jízda s větrem ve vlasech a koženými třásněmi na rukávech? Hned naproti je vystavený temný démon – obří Moto Guzzi MGX-21 s plným karbonovým předním kolem. Zatím jde jen o koncept, produkční verze se představí až v létě na americké show Sturgis. Ale i tahle mašina ukazuje, že Italové prostě umějí udělat „ameriku“ na stejně vysoké úrovni jako původní americké značky. V tomto případě půjde o nefalšovaný a plnotučný „crusing“ na nekonečných amerických rovinách, ovšem s charakteristickými válci šikmo do stran ve stylu Moto Guzzi.
Když už jsme zmínili Američany, Harley-Davidson se na evropském trhu pro letošní sezonu soustředil na custom úpravy. Aby posílil inspiraci zájemců o tyto stroje, připravil už druhý ročník stavitelské soutěže Battle of the Kings, v rámci které každý z jeho evropských dealerů přes zimu přestaví jeden model Iron 883. Vloni putovala zlatá medaile do Prahy a i letos se na Motosalonu předvedly hodně povedené stavby. Zatím se představili potenciální „kingové“ z Brna, Hradce Králové a Plzně, stavby z Prahy a Ostravy se teprve dokončují. Představil se také 3. ročník projektu Discover More, kdy jeden vybraný jezdec stráví společně se svým parťákem 2 týdny v sedle H-D a v destinaci dle vlastního výběru. A ještě k tomu dostane 5 tisíc eur na útratu.
Emoce závodního světa
Sportovní motocykly a okruhové speciály se sice neprodávají tolik jako před lety, ale přesto je na ně upřena největší pozornost, stejně jako třeba u aut na formule F1. Právě v této vrcholové kategorii se dostávají do provozu nové technologie a nové nápady. Superbiky jako nová Yamaha R1, Kawasaki Ninja či S1000RR jsou prostě „sexy“ už jen kvůli tomu, jak obrovský výkon přes dvě stě koní dokážou dostat do lehké stavby a ukrotit na silici pomocí elektroniky. To platí i pro další horkou novinku. Naháč Yamaha MT-10 odvozený ze superbiku R1 do běžného silničního provozu na zadní kolo posílá 160 koní.
Na Motosalonu si odbyl premiéru závodní speciál BMW S1000RR týmu IV Racing pro mistrovství světa endurance, za jehož řídítky bude jezdit i Lukáš Pešek. Jezdec, který jako jediný v novodobé historii získal zlato v závodech MotoGP (2007 ve třídě 125 ccm).
Abája si přijel koupit lístek na MotoGP
Na Motosalonu 2016 je ještě možné si zakoupit vstupenky na srpnový závod MotoGP za zvýhodněnou cenu. Na pódium si pro ně symbolicky přijel závodník Karel Abrahám, který ovšem v Brně bude pouze jako divák, přestoupil totiž do série Superbike, která se v Brně od loňska nejezdí.
Mezi ostře sledované české firmy patří výrobce kombinéz PSí Hubík, který na výstavě představil například textilní komplet s integrovanými svítícími páskami. Firma jako jediná nabízí šití přímo na míru na všechny typy postav, takže do nich byli oblečeni i mladí závodníci na minibicích, kteří slavnostně otevírali celou výstavu.
Horké novinky čekaly i na stánku českého výrobce pneumatik Mitas, který nedávno spolu se značkou Sava přešel pod švédský koncern Trelleborg. Na výstavě uvedl novou řadu pneumatik Terra Force-R na silnici i do lehkého terénu. Ta by měla u našich motorkářů zabodovat příznivou cenou, zhruba o čtvrtinu levnější než u jiných značek.
Zašlou slávu značky Jawa na výstavě hájí stánek renovátorské dílny Moto Kenny. Český výrobce Jawa se totiž v posledních letech výstav neúčastní a avizované nové modely zatím zůstávají jen ve fázi slibů a dotačních žádostí. Proto se stále více zájemců rozhoduje ke koupi starého veterána, který si následně nechají odborně zrenovovat do prvotřídního stavu.
Nejen budoucnost, i minulost je v elektřině
V Brně jsou k vidění i prototypy elektrických skútrů Čezeta (už jsme na něm jeli - čtěte zde). Staré dobré „Prase“ ožívá a připravuje se do výroby s elektrickým pohonem, první parametry přitom vypadají slibně. Skútry s původní konstrukcí z lisovaného plechu dostanou moderní odpružení a místo dvanáctek třináctipalcová kola. Pod kapotu se nastěhovaly baterie, motor v plném zadním kole dokáže rozjet skútr až na 90 km/h, dojezd je 100-200 km. Výroba začne ještě letos, první rok se počítá s výrobou 100 kusů s dodáním prvních strojů v únoru 2017.