OBRAZEM: Nejrychlejší, nejkrásnější a nejdražší perly Motosalonu

  • 21
Motorkáři mají program na nadcházející víkend mají jasný: v Praze se konají dva motoveletrhy. Prodej motocyklů v Česku v lednu vzrostl v meziročním srovnání o 49 procent na 633 strojů. Za růstem stojí především oživení ekonomiky a doprodej motocyklů plnících starší emisní normu Euro 3.

Na výstavě Motosalon na výstavišti v pražských Letňanech se do neděle představuje většina motocyklových značek. Tuzemská Jawa Moto poprvé představila novou čtyřtaktní třistapadesátku s čínským motorem, která odkazuje na model 634 ze 70. a 80. let. Mezi novými vystavovateli je například legendární britská značka Norton nebo Ducati, která dosud vystavovala na konkurenční výstavě Motocykl v Holešovicích. Ta začíná v pátek.

Největší nával se očekává jako obvykle v sobotu, takže jestli si chcete motorky pořádně užít, vyrazte se na ně podívat třeba v neděli.

Lidé kupují stroje z výprodeje

Za první měsíc letošního roku se v Česku prodalo 633 strojů. Nejvíce motorek prodala značka BMW, které narostl prodej z loňských osmi strojů na 95. BMW na konci minulého roku získalo velkou zakázku od české policie. Druhá je značka Maxon se 74 prodanými motocykly a třetí čínská CF Moto s růstem prodeje na 70 motorek z loňských 57 strojů. Až čtvrtý skončil největší světový výrobce Honda.

Prodej na přelomu roku ovlivnila podle mluvčího BMW Davida Haidingera daňová optimalizace ze strany zákazníků i výprodeje skladových motocyklů. „V rámci evropské legislativy je možný doprodej Euro 3 motocyklů po dobu celého roku 2017. Zaznamenali jsme, že někteří zákazníci preferují motocykly Euro 3 před motocykly plnícími Euro 4 z důvodu jednoduchosti systému řízení motoru,“ vysvětlil.

Motocykly plnící přísnější normu Euro 4 jsou podle mluvčího Hondy ČR Petra Hubáčka v průměru o jedno až dvě procenta dražší než modely s Euro 3.

Dovoz motocyklů z druhé ruky v lednu mírně klesl o 13 strojů na 440 motorek. Nejvíce lidé dováželi ojeté yamahy, hondy a na třetí místo se dostala domácí značka Jawa. To odráží rostoucí ceny starých jaw na českém trhu a s tím spojenou zvyšující se poptávku po veteránech této značky mezi českými zákazníky.

,