Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mototechna nabízí: Startovací kabely T350

  18:14aktualizováno  21. února 17:40
Mráz nemá auto rádo a občas se za něj odvděčí vybitým akumulátorem. Co si počít? Rozhodně neroztlačovat! Nejjednodušším řešením je nastartovat s pomocí energie z jiného auta. A právě pro takové situace se hodí startovací kabely. Nejsou sice součástí povinné výbavy, minimálně na zimu by ale neměly v kufru chybět.

Autobaterie, akumulátor, startování

MOTOTECHNA

Sledujte video: Startovací kabely T 350 ...ZDE

Jak používat startovací kabely

Pokud je vybitý akumulátor zmrzlý, necháme jej rozmrznout. Zkontrolujeme správné připojení autobaterií a postavíme auta tak, aby se vzájemně nedotýkala. U obou vozidel zatáhneme ruční brzdu, zařadíme neutrál, u automatické převodovky navolíme parkovací polohu "P".

Zapojení startovacích kabelů

1. První (červený) kabel připojíme na kladný pól (+) vybité baterie.
2. Druhý konec červeného kabelu připojíme na kladný pól (+) nabité baterie.
3. Druhý (modrý) kabel připojíme na záporný pól (–) nabité baterie.
4. Druhý konec modrého kabelu připojíme na dobře ukostřené místo, například na blok motoru vozidla s vybitou baterií.
Nejvhodnější je kovový díl, připojený k bloku motoru. Kabel zásadně nepřipojujeme k zápornému pólu vybité baterie. Za nepříznivých okolností by totiž mohlo dojít k přeskočení jiskry a následně k výbuchu baterie.

Dávejte pozor:
*Během startování se k baterii nepřibližujeme s otevřeným ohněm nebo s hořící cigaretou, protože z baterie může unikat vlivem rozkladu vodík, který tvoří se vzduchem extrémně třaskavou směs.
*Startovací kabely se při startování nesmí poškodit od pohyblivých dílů.
*Musíme dávat pozor, aby se svorky kabelů vzájemně nedotýkaly, případně se svorky připojené na kladné póly nesmí dotknout kostry, (karoserie, podvozku...)
Nastartujeme auto s nabitou autobaterií a necháme motor běžet v ustálených otáčkách.

Poté nastartujeme motor auta s vybitým akumulátorem. Při startování nezapínáme startér na déle než 10 s, protože svorky a kabel se v důsledku velkého odběru proudu zahřívají. Mezi jednotlivými pokusy proto necháváme alespoň minutové přestávky.

Po nastartování odpojíme kabely v obráceném pořadí: nejprve odpojíme minusový (modrý) kabel od startovaného, potom od druhého vozidla. Druhý (červený) kabel odpojíme nejprve od dodávajícího a potom od startovaného auta.

Proč auto neroztlačovat?
*Hrozí poškození motoru. U motoru s řemenovým rozvodem by mohl přeskočit řemen a způsobit "potkání" pístu s ventily.
*Můžeme poškodit katalyzátor. Palivo, které se v průběhu roztlačování nespálí, se může dostat do výfuku, kde po nastartování motoru začne hořet a zničí katalyzátor.

Mototechna: obchod plný aut

Video z MOTOTECHNY: Startovací kabely T 350

Máte fotografie nebo video něčeho zajímavého ze světa aut, o co byste se chtěli podělit s ostatními čtenáři auto.idnes.cz? Pošlete mail na auto@idnes.cz.


Nejdříve zkontrolujeme průřez kabelu. U zážehových motorů do obsahu 2,5 l musí mít průřez alespoň 16 mm2 (průměr asi 5 mm), u vznětových nebo zážehových motorů s obsahem nad 2,5 l minimálně 25 mm2 (průřez bývá udáván na obalu).
Autoři: ,




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.