Vladislav L., Orlová-Lutyně
Pokud byly pneumatiky koupeny jako dva samostatné kusy, jedna z nich je vadná a nelze ji opravit ani používat, může zákazník žádat buď výměnu za novou pneumatiku stejného typu, nebo vrácení peněz. Právo na výměnu obou pneumatik by měl jen v případě, že by například v servisu prodávali pneumatiky v balení po dvou kusech jako jeden výrobek. Reklamaci vždy posuzuje ten, kdo výrobek prodal. V tomto případě je to servis, kde musí reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů, pokud se jeho zástupce se zákazníkem nedohodne jinak. Vydání potvrzení o uplatnění reklamace je nejen povinností prodejce, ale pro zákazníka také důležitým důkazem. Pokud by servis reklamaci zamítl a čtenář by se rozhodl pro řešení soudní cestou, musí žalovat přímo servis, a nikoli výrobce, jak mu tvrdil pracovník firmy. Potvrzení o reklamaci pak může soudu předložit jako důkaz o tom, že pneumatiku reklamoval, jak dlouho vyřízení reklamace trvalo a s jakým výsledkem. Samostatnou žalobou může uplatnit náhradu škody za zničené tlumiče a jako důkaz přitom přiloží potvrzení o generální opravě. Soud si patrně vyžádá odborný posudek soudního znalce a na jeho základě rozhodne, zda náhradu škody uzná a v jaké výši.