Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MPV překonány, budoucnost patří MSV!

  12:06aktualizováno  12:06
Letošní ročník autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je mimo jiné i ve znamení pohledně bachratých konceptů. Po Citroënu Airlounge, chlubícím se téměř neuvěřitelným aerodynamickým součinitelem, odhalili pohledné skoroMPV i u španělského Seatu.

Altea Prototipo, má publikum navnadit na blížící se uvedení nového sériového modelu Altea, naplánovaného na příští rok. Představená studie naznačuje, že opravdu je na co se těšit.
 
Altea bude prvním modelem značky Seat vyvinutým v rámci nové divize Audi Brand Group, ustavené začátkem roku 2002. ("Sportovní" divize zahrnuje mimo jmenovaného Seatu a ingolstadtského Audi, například i italské Lamborghini.)

Koncept SEAT Altea Prototipo, který vymysleli v technickém centru automobilky v Martorellu, je dle prohlášení automobilky velmi blízký reálnému modelu.

Při pohledu na odvážné linie a nečekané zlomy, zakomponované ovšem do jednolitého "bonbónovitého" tvaru, pozorovatele potěší, že stylistická sterilita koncernu Volkswagen za Pyreneje stále ještě nedorazila. 

Přídi vozu dominuje rozměrná maska chladiče a především pak světlomety, připomínající kočičí oči. Na sportovnější notu naopak hrají rozměrné výřezy nárazníku.

Ještě dál, než předek vozu, jde záď téměř kulovitého tvaru. Malý spojler nad vrchní hranou okna, trojúhelníkové světlomety a dvě koncovky výfuku pak hovoří o péči o detail.

Masivní podběhy kol a vysoká linie boků propůjčují konceptu Altea Prototipo dynamický charakter. Pocit lehkosti dodává vlnovitý prolis startující nad lemem předního kola, v ladné křivce opíše na boku vozidla plochý oblouk a pomalu se stráci v lemu kola zadního. Nejdramatičtější partií je pak malé trojúhelníkové okénko před c-sloupkem (zadním), do kterého designéři zakomponovali kliku druhého páru dveří. Celkově tvar plochy bočních oken opakuje "kočičí oko" předních světlometů. 

Jednoprostorová koncepce studie nemá žádný zřetelný předěl mezi motorovým prostorem, prostorem pro cestující a zavazadelníkem. Speciálně pro tento typ sportovně stylizovaných jednoprostorových vozů SEAT vymyslel zcela nové označení: MSV – Multi Sport Vehicle.

V případě konceptu Altea Prototipo to znamená uspořádání sedadel 2+2 - každý pasažér má zcela samostatné anatomicky tvarované sedadlo.

Sportovnějšího ducha podtrhuje snížené sportovní zavěšení devatenáctipalcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami nebo bohatě dimenzované brzdy.

O pohon prototypu se stará zážehový dvoulitr FSI, vybavený systémem přímého vstřikování benzinu – jde o vůbec první agregát značky SEAT této koncepce. Výkon motoru 150 k se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Tiptronic.

Parametry Seatu Altea:

Délka (mm) 4292
šířka (mm) 1412
výška (mm) 1552
rozvor (mm) 2578
motor zážehový FSI 2.0
výkon 112 kW / 150 koní
převodovka šestistupňová automatická

Stáhněte si tapetu:




800 x 600

800 x 600

1024 x 768

1024 x 768

Přídi vozu dominuje rozměrná maska chladiče, světlomety, připomínající kočičí oči jdou v duchu ostatních Seatů. Na sportovnější notu naopak hrají rozměrné výřezy nárazníku.

Masivní nárazníky a vysoká linie boků dávají konceptu Altea Prototipo dynamický charakter.

Koncept SEAT Altea Prototipo, který vymysleli v technickém centru automobilky v Martorellu.

Pocit lehkosti dodává vlnovitý prolis startující nad lemem předního kola. V ladné křivce opíše na boku vozidla plochý oblouk a pomalu se stráci v lemu kola zadního.

Nejdramatičtější partií je pak malé trojúhelníkové okénko před c-sloupkem (zadním), do kterého designéři zakomponovali kliku druhého páru dveří.

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.