Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nahá Italka je pyšná a divoká. Prostě potvora, která potřebuje drsňáka

aktualizováno 
MV Agusta Brutale se za svůj název rozhodně nestydí a umí pořádně přitvrdit italskou tříválcovou muziku. Na 165 kilo váhy připadá výkon 144 koní, které umí speciální rychlořazení poslat na silnici vždy naplno. Na kvalitních silnicích nebo okruhu nabídne dokonalé svezení, ale při návratu po rozbitých okreskách si pohodlí neužijete.

800RR je v zatáčkách hravá . | foto: Ivan Bezděkpro iDNES.cz

Již delší dobu bylo zřejmé, že Mercedes Benz pošilhává po spolupráci s výrobcem motocyklů. Námluvy s Ducati poměrně rychle skončily a o to překvapivější bylo jeho následné propojení s koncernem VW, konkrétně se značkou Audi.

Fotogalerie

Mercedes se však nevzdal vize spolupráce s motocykly a zkusil to na další italskou značku. U MV Agusty uspěl. Loni oznámil 25procentní vstup firmy.

A nejedná se jen o formální spolupráci, během letošního roku bude nabízet modely MV Agusta 127 dealerů automobilů Mercedes v celé Evropě. Jak motocykly MV Agusta fungují, jsme mohli vyzkoušet na modelu Brutale 800RR.

Pyšný tříválec

“Brutálka“ má kompaktní stavbu se štíhlou linií. Moderní italská designová škola je podtržená propracovanými detaily a kvalitním zpracováním. Výrazným designovým prvkem je i letmo uložené zadní kolo a trojitá koncovka výfuku. Ta hrdě připomíná tříválec, který je srdcem tohoto stroje.

Přestože je Brutalle 800RR naháč, na závodním okruhu je jako ryba ve vodě.

Potěší i poctivé lakování a použití kvalitních materiálů. Přestože se jedná o naháče, na první pohled je v něm poznat svlečený supersport. Hned jak se usadíte v sedle, poznáte sportovní motorku. Posaz je spíš sportovní a agresivní než pohodlný, ale to přesně koresponduje s charakterem celé mašiny, která dává řidiči výbornou odezvu od řízení. Výš usazené stupačky sportovní charakter jen podtrhují a široká řídítka navíc poskytují slušnou zpětnou vazbu.

Pohodlí stranou

Sdružený displej je sice „jenom“ černobílý, ale vcelku přehledný. Nejvýraznější je samozřejmě stupnice otáčkoměru, digitální informace o aktuální rychlosti a zobrazení zařazeného rychlostního stupně. Ale najdeme zde i informace o teplotě motoru, ujetých kilometrech, zvolené palivové mapě a nastavení kontroly trakce i ABS.

U palce levé ruky najdeme intuitivní multifunkční ovladač. Přední světlomet má lehce elipsovitý tvar a je takovým kompromisem mezi klasikou a sportovním designem. Na světlo navazuje štítek, který mírně zlepšuje ochranu před větrem, ale přeci jen jde o naháče a při vyšších rychlostech je potřeba na motorku zalehnout. Zadní světlo zase přirozeně zapadá do podsedlovky.

Displej není sice barevný, ale je přehledný a dobře čitelný.
Kulatý světlomet a malý štítek

Zrcátka jsou sice efektní, ale ve vyšších rychlostech, respektive otáčkách motorů, se rozvibrují a nejsou příliš dobře čitelná. Sedlo je úzké a tvrdé, ale díky hlubokému vybrání se na něm dobře drží pozice za nádrží. Když to shrneme: nečekejte žádné extra pohodlí, tady jde o rychlost a prožitek z dravé jízdy!

S respektem

MV Agusta je jedním z novodobých průkopníků tříválců a opravdu je umí. Projev motoru je samozřejmě závislý na volbě jízdního režimu. V režimu Rain se motocyklu nemusí bát ani začínající jezdec, ale v režimu Sport už je to pěkně divoká potvora, před kterou se vyplatí zůstat ve střehu. K dispozici je i režim Custom, v kterém je možné nastavit nejen palivovou mapu, ale i ABS a kontrolu trakce a to v několik stupních.

Pocitově jsem si přišel jak na litru a motor má i příjemný točivý moment od nízkých otáček. Protože součástí testu byla i jízda na okruhu, zkusil jsem samozřejmě zatáhnout za plyn a vyzkoušet limity stroje. To, jak chytne tříválec kolem devíti tisíc otáček druhý dech, se jen těžko popisuje. A přiznám, že mě to až lehce vyděsilo. Trojitá koncovka výfuku nejen dobře vypadá, ale ve vyšších otáčkách umí podtrhnout agresivitu motoru patřičnou zvukovou kulisou.

Podvozku svědčí kvalitní povrch.

Motor vám umí příjemně pomoct i při brzdění a stojí za to si s ním pomáhat. Šestistupňová převodovka má elektronického asistenta řazení, a to nahoru i dolů. Řazení funguje velmi dobře, ale je třeba být důsledný a přemýšlet, v kterých otáčkách podřadit a jestli s plynem nebo bez.

Každopádně víc než cit doporučuji ráznost až lehkou agresivitu. Během testu se mi stalo, že na rovince mi vypadl na moment výkon, ale pak jsem zjistil, že to bylo nohou položenou na řadičce. Což není výtka asistentu řazení, ale spíš připomínka toho, že sebelepší vychytávka musí být správně nastavena a hlavně že se jezdec musí trochu přizpůsobit, aby mu byla k užitku. To, jestli je asistent řazení aktivní nebo ne, souvisí i se zvoleným jízdním režimem, což je taky příjemná vychytávka. Nicméně asistent řazení je velmi návykový a užitečný pomocník a převodovka brutale je příjemně přesná.

Brzdovou soustavu dodalo Brembo: vzadu jsou dvoupístové a vepředu čtyřpístové radiální. Jsou dobře dávkovatelné a při běžném provozu naprosto stabilní a se zastavením stroje nemají problém. Podvozek je doma hlavně na kvalitní silnici. Je tvrdší, ale dává dobrou zpětnou vazbu. Zadní tlumení je postavené na Sachsu a předek se stará u modelu RR plně stavitelná vidlice Marzocchi. O co líp funguje podvozek na dobrém povrchu, o to víc ale protestuje a dává najevo nelibost na rozbité okresce. Lehce nervózní předek je naštěstí doplněný nastavitelným tlumičem řízení, který dobře plní svou funkci.

Design se vyznačuje štíhlou kompaktní stavbou a sportovním charakterem.

MV Agusta Brutale 800RR je velmi povedený stroj, který upoutá nejen svým designem a kvalitním zpracováním. Jízdním projevem nemusí sednout každému a k využití jejího potenciálu je třeba dost zkušeností. Umí být divoká, paličatá a v ostrém režimu nemá příliš uhlazený jízdní styl.

Pokud ji však dostanete do ruky, bude vám za její zvládnutí odměnou hromada emocí a skvělý jízdní zážitek. Je třeba mít na paměti, že ač v rouše beránčím, jedná se o sportovní stroj, který vyžaduje vaší plnou koncentraci. Sečteno podtrženo, s MV Agustou bylo na okruhu v Brně hromada zábavy, sportovní podvozek tam byl jako ryba ve vodě a motor vzbuzoval oprávněný respekt.

MV Agusta Brutale 800 2015

Objem: 798 cm3
Výkon: 103 kW
Točivý moment: 86 Nm
Otáčky při max toč.momentu: 10 000 ot/min
Uspořádání válců: řadový
Startér: elektrický
Počet válců: 3
Dvoudobý/čtyřdobý: 4
Chlazení: kapalina
Vrtání: 79 mm
Zdvih: 54,3 mm
Kompresní poměr: 13,3:1
Rozvod: DOHC
Ventilů na válec: 4
Počet rychlostí: 6
Rozvor: 1 380 mm
Rozměr přední pneu: 120/70-ZR17
Rozměr zadní pneu: 180/55-ZR17
Výška sedla: 810 mm
Suchá hmotnost: 168 kg
Objem nádrže: 16,6 l
Maximální rychlost: 245 km/h
Cena: 375 000 Kč (13 890 Euro)

Autoři:


Témata: Audi, Mercedes-Benz


Nejčtenější

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Další z rubriky

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Zahájení veletrhu Motosalon 2017
OBRAZEM: Nejrychlejší, nejkrásnější a nejdražší perly Motosalonu

Motorkáři mají program na nadcházející víkend mají jasný: v Praze se konají dva motoveletrhy. Prodej motocyklů v Česku v lednu vzrostl v meziročním srovnání o...  celý článek

Motocykl se hodí i na běžné projížďky a výlety.
Italská divoška vás uhrane. První jízda s Ducati SuperSport

Přímá konkurence pro tuto motorku se jen těžko hledá, cestovně-sportovní mašiny proti ní působí autobus vedle ferrari. Italové z Ducati opět předvedli své...  celý článek

Lynx Boondocker RE3700
Lynx Boondocker RE3700

r.v. 2015, naj. 0 km
449 111 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.