Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MX-Micro Sport - nabroušená mikroMazda

  13:33aktualizováno  13:33
Amerika už není jen zemí obřích mastodontů s vírem v nádrži. Zámoří pomalu přichází na chuť už i malým kompaktům, se kterými lze zažít zábavné chvilky a zároveň stylově cestovat. Koncept MX-Micro Sport japonská automobilka prezentuje jako sportovní a atletické Zoom-Zoom auto v malém, kompaktním provedení.

Detroitští návštěvníci jsou "pokusnými králíky", na kterých si automobilka otestuje reakce - budou-li příznivé, hurá s micro-sportem do výroby.

Hbitý a lehký pětidveřový koncept má v Detroitu svou světovou premiéru. Automobilka se s ním chce zaměřit především na mladší zákaznickou skupinu, která žije aktivním životním stylem. Jeho finální tvář, se kterou půjde do boje o zákazníky, bude k vidění ještě v průběhu letošního roku.

Design konceptu vychází z linie celé modelové řady japonské automobilky, s výrazně akcentovaným sportovním duchem. Sloupky A, B a posuvná okna jsou vyvedena v lesklé černé barvě, ve spolupráci s prosklenou plochou bočních oken dávají vozu dynamický vzhled. Velké prosklené plochy vytváří silný kontrast ke speciálně namíchané červené barvě karoserie.

Svou premiéru má ve Spojených státech také koncept Mazdy RX-8 s rotačním motorem na vodík, který měl svou premiéru na říjnovém autosalonu v Tokiu.

Výrazná boční linie, která prochází po celé délce vozu, kombinovaná s ostrým předním a zadním nárazníkem, vytváří napětí a pocit síly. Vzhled vozu podtrhují 17“ litá kola, ukrytá pod mohutnými svaly lemů blatníků.

Agresivitu zadní části zvýrazňují kombinované svítilny. Koncept oživují závodně inspirované zadní vzduchové difuzéry, svislé štěrbiny na koncích zadního nárazníku a na středu umístěný zdvojený výfuk.

Pěkná venku, pěkná uvnitř

Při délce 3980 mm je koncept Mazda MX-Micro Sport o 505 mm kratší než nová pěti-dveřová Mazda3. Současně je skoro stejně široký jako Mazda3 a o 85 mm vyšší, takže kabina se zdá být otevřená a prostorná. Nabízí tak dostatečný prostor pro čtyři dospělé cestující.

Úložný prostor je vybaven oddělitelnou přepážkou pro jeho flexibilní uspořádání. Když je přepážka složena na podlaze, pak umožňuje využít prostor pod podlahou jako dodatkový úložný prostor. Když je v horní poloze, pak může být přepážka použita jako police a zakrýt pohled do zavazadlového prostoru.

Přední sedadla byla speciálně vyvinuta, aby skýtala dobré boční vedení. Ergonomové Mazdy nezapomněli ani na zadní sklopná sedadla - byla zkonstruována tak, aby poskytla dobré vedení těla a usnadňovala nastupování a vystupování z vozu.

Vnitřku vozu dominuje černá a hnědá kůže, barevná kombinace je pak "dotažena" jemným červeným prošíváním. Pracoviště řidiče prosvětluje lesk leštěného hliníku.

Vrchu středového panelu dominuje velký multifunkční displej. Podle prohlášení Mazdy by měl být dobře ovladatelný z obou předních sedadel (snad se o něj řidič se spolujezdcem nepoperou).

Dodatkovou výbavou konceptu  je vstup do vozu bez klíčů, prostřednictvím "kreditní karty", která obsahuje osobní údaje o řidiči. Když se karta vloží do přijímače v přístrojové desce, jsou informace, jako běžné destinace pro navigační systém a upřednostňované radiostanice, automaticky nastaveny. Karta také aktivuje nastartování motoru. Ten se startuje jednoduchým stlačením tlačítka a stejným způsobem se vypíná.

Mazda pro koncept MX-Micro Sport vybrala zážehový čtyřválec o obsahu 2.0 l. Motor je pro snížení hlučnosti uložen na kapalinou plněných silent blocích, má šestnáctiventilový rozvod se systémem proměnlivé délky sacího potrubí, odlehčené písty a vačky. Výfukové potrubí bylo speciálně odladěno, aby si i ucho řidiče přišlo na své. Motor je spřažen s šestistupňovou manuální převodovkou.

Koncept využívá klasické schéma podvozku: vpředu náprava typu McPherson, vzadu pak torzně poddajná příčka.

Mazda MX-Micro Sport v číslech:

Délka x šířka x výška (mm) 3980 x1755 x 1550
Rozvor (mm) 2490
Rozchod vpředu/vzadu 1530/1550
Motor MZR 2.0 l, čtyřválec
Max. výkon (kW/k) 107/146 při 6500 ot/min
Max. kroutící moment (Nm) 187 Nm při 4500 ot/min
Převodovka šestistupňová, manuální
Zavěšení kol vpředu/vzadu McPherson/torzně poddajná příčka
Brzdy vpředu/vzadu kotoučové, vzduchem chlazené/bubnové
Kola 7,5J
Pneumatiky 205/50 R17

Design konceptu vychází z linie celé modelové řady japonské automobilky, s výrazně akcentovaným sportovním duchem.

Hbitý a lehký pětidveřový koncept má v Detroitu svou světovou premiéru. Automobilka se s ním chce zaměřit především na mladší zákaznickou skupinu, která žije aktivním životním stylem.

Sloupky A- a B- a posuvná okna jsou vyvedena v lesklé černé barvě, ve spolupráci s prosklenou plochou bočních oken dostává dynamický vzhled.

Agresivitu zadní části zvýrazňují kombinované svítilny. Koncept oživují závodně inspirované zadní vzduchové difuzéry, svislé štěrbiny na koncích zadního nárazníku a na středu umístěný zdvojený výfuk.

Vnitřku vozu dominuje černá a hnědá kůže, barevná kombinace je pak "dotažena" jemným červeným prošíváním. Pracoviště řidiče pak prosvětluje lesk leštěného hliníku.

Když se karta vloží do přijímače v přístrojové desce, jsou informace, jako běžné destinace pro navigační systém a upřednostňované radiostanice, automaticky nastaveny. Karta také aktivuje nastartování motoru.

Přední sedadla byla speciálně vyvinuta, aby skýtala dokonalé boční vedení. Ergonomové Mazdy nezapomněli ani na zadní sklopná sedadla - byla zkonstruována tak, aby poskytla dobré vedení těla a usnadňovala nastupování a vystupování z vozu.

Při délce 3980 mm je koncept Mazda MX-Micro Sport o 505 mm kratší než nová pěti-dveřová Mazda3.

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.