Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Dakaru bude Nissan, VW i Tatra

  15:13aktualizováno  15:13
Rallye Dakar, zákonitě považovaná za nejnáročnější podnik svého druhu na světě, bude v novém, v pořadí již 26. ročníku velmi zajímavá. Prvého ledna se na startu tohoto vytrvalostního terénního závodu objeví i Karel Loprais se spolujezdcem Josefem Kalinou jako členové českého Tatra týmu. Ale do pouště s nimi vyrazí řada zajímavých nových vozů.

Zajímavých třeba tím, že jejich příbuzné lze spatřit v běžném provozu na tuzemských vozovkách, například Nissan Pickup, Volkswagen RaceTouareg a řada dalších. Byť po technické stránce přece jen půjde o vozy upravené pro nesmírně tvrdé podmínky.

O tom také dost vypovídají slova šéfa Nissan Motorsports Ken Ichi Sasakiho: "Páté místo jezdce De Villierse v minulém roce, tedy při oficiální premiéře Nissanu v tomto podniku, lze rozhodně považovat za velký úspěch. Musím však přiznat, že jsme Dakar shledali mnohem těžším, než se na první pohled zdál."

Vše o Rallye Telefonica - Dakar 2004 neleznete zde
Na startu se opět objeví speciálně upravené vozy Nissan Pickup. Pohání je soutěžní verze šestiválcového motoru o zdvihovém objemu 3,5 l a výkonu 272 koní. Náznakem, jak jsou vozy do pouště upravené, může být palivová nádrž nissanu s kapacitou 500 litrů. Maximální rychlost vozu je 190 km/h. Poprvé se na startu objeví speciálně upravené vozy Volkswagen Race-Touareg. S jedním pojede tovární pilotka Jutta Kleinschmidtová, žena, která dokázala v Rallye Dakar zvítězit již v ročníku 2001.

Druhý vůz bude řídit Bruno Saby, který již také jednou dokázal na Dakaru vyhrát. O tom, jak si Kleinschmidtová dokáže poradit i s mohutným touaregem, napovídají její slova: "Ladíme všechno, i podvozek. Vůz se musí chovat optimálně nejenom při dramatických skocích přes písečné duny, ale hlavně při rychlé jízdě po drobných nerovnostech."

Testy vozů VW Touareg v Maroku, při kterých najely spousty kilometrů v nejtvrdších podmínkách, jsou nezbytné k vyladění auta jako celku i charakteristiky jeho motoru.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.