Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na francouzských dálnicích číhají radarové popelnice

aktualizováno 
Radary fotí příliš rychlé řidiče schované za mosty, v čumácích rychlých aut a teď nově i na dálničních zúženích v radarových popelnicích. Nové maskované lovce dálničních "rychlíků" teď zkoušejí ve Francii.

Radarové popelnice | foto: La Provence.com - Repro iDNES.cz

Krabice vypadající jako popelnice a v nich schovaný radar vymysleli v Belgii. Nápad se zalíbil i francouzským policistům a začali jej testovat na dálnici A36 ve směru na Mulhouse. Francouzské popelnice vypadají jako bíločervené přenosné patníky, řečí vyhlášky: "směrovací desky".

Mezi řidiči neoblíbené krabice se umisťují v místech, kde je díky opravám dálnice zúžená. Radar je schovaný mezi mobilní patníky, které vytyčují dočasné jízdní pruhy. Řidič ho může vidět pouze ve zpětném zrcátku. A to už bývá většinou pozdě.

Radary mají odnaučit jezdit řidiče ve zúženích, kde pracují lidé, rychle. Podle serveru Caradisiac má tento radar ve Francii nastavenou nulovou toleranci. 
 
Belgičané představili své radarové popelnice už v červnu; 9 nových radarů stojí převážně na venkově. Na silnici E411 ve směru z Wavre směrem na Brusel nachytal za jedinou hodinu 409 aut, z nichž jedno jelo 130 km/h na sedmdesátce. Rekord mělo auto v opačném směru s naměřenou 184kilometrovou rychlostí.

Belgický vynález se maskuje červenobílými pruhy, váží 67 kilo (s radarem 83 kg) a má rozměry běžné popelnice - 1,12 m na výšku a 65 cm na šířku, kvůli usnadnění transportu mu nechybějí ani kolečka. Cena je 13 873 eur.

Stejně jako u normálních radarů je vidět blesk, když vás popelnice fotí. Zatím jsou maskované radary omezeny kapacitou snímků, nyní je to 800. Belgická policie chce navíc popelnice zdigitalizovat, což bude znamenat obrovské zvýšení kapacity.





Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.