Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Hradě chtějí přesednout do českých aut

  11:13aktualizováno  11:13
Prezident Václav Klaus by mohl od příštího roku jezdit v autě vyrobeném v Česku. Jeho předchůdce Václav Havel používal mercedesy, Klaus dnes jezdí ve vozech Audi. Mladoboleslavská automobilka jedná s kanceláří prezidenta o tom, že by pro hlavu státu připravila speciální limuzínu.
Škoda Superb pro prezidenty

Škoda Superb pro prezidenty - Na autosalonu v Brně představila Škodovka luxusní verzi superbu. | foto: iDNES.cz

"Zatím nejsme definitivně dohodnutí, ale jednáme o tom. Čekáme, až nám z Hradu zašlou technickou specifikaci, tedy jaké bezpečností prvky by přesně potřebovali," tvrdí šéf automobilky Vratislav Kulhánek. Jednání by podle Kulhánka mohlo skončit za dva měsíce. "Případné pancéřování totiž neděláme my, ale jiná firma, a tak do konce roku by mohlo být vše hotovo," dodává. "Kancelář prezidenta opravdu uvažuje o tom, že až bude měnit běžná vozidla, které používá, tak je nahradí vozy vyrobenými v Česku," prohlásil mluvčí prezidenta Tomáš Klvaňa. Zda se to týká i vozů pro hlavu státu, však nesdělil. Ty totiž nakupuje ministerstvo vnitra.
Havel: Zapomněl na Volkswagen
Automobilka vyslyšela Klausovo přání, že pokud bude Hrad obměňovat další vozy, měly by být právě z mladoboleslavské produkce. Tehdy na Klausova slova reagoval exprezident Václav Havel, který prohlásil, že "politik tak chce demonstrovat své vlastenectví a řekne, že bude jezdit autem Škoda. Ale nedodá, že to je Volkswagen." Kdyby se nakonec Klaus pro limuzínu Superb rozhodl, pro škodovky by to byla jistě dobrá reklamní kampaň. Škoda Suberb se totiž mladoboleslavské automobilce neprodává tak dobře, jak si původně představovala. Dokonce musela snížit denní produkci. Jakým vozem by tedy Václav Klaus mohl v budoucnu jezdit, si mohou prohlédnout návštěvníci autosalonu v Brně. Zde totiž automobilka představila model luxusní verze superbu.

Autoři:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.