Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na jedničku si vedou na STK auta z Německa a Japonska

aktualizováno 
Provozovatel sítě stanic technické kontroly v Německu konstatuje, že v době krize přijíždějí auta na prohlídky v horším stavu než dříve. Častěji než v posledních letech se objevuje koroze.

Kdo má Ford Ka, Chrysler Voyager nebo Kii Carnival, toho mají v servisech rádi. Velké "kšefty" z vás pro opraváře naopak nekoukají, pokud řídíte Porsche 911, Volkswagen Golf Plus, nebo Toyotu RAV4. To říká nejnovější TÜV Report s žebříčky závadovosti aut.

Závěrem roku se německé stanice technických kontrol předhánějí, kdo vydá statistiku závad svých aut, která má poradit kupcům ojetin. První vydala přehled pro rok 2010 DEKRA, konkurenční TÜV přidal svůj report o dva dny později.

TÜV a DEKRA jsou největší provozovatelé stanic technické kontroly v Německu. Obě firmy používají při sestavování žebříčků rozdílnou metodiku, výsledky se tedy liší. Do letošních statistik zpracovali statistici TÜV výsledky 7,5 milionu technických kontrol.

TÜV Report má pět žebříčků, seřazených podle stáří aut. V první kategorii jsou auta do tří let věku, druhá se zaměřuje na čtyř- až pětileté vozy, v dalších jsou šesti- až sedmileté, osmi- až devítileté a v poslední tabulce jsou deseti- až jedenáctiletá auta.

V každé tabulce jsou tedy stejně stará auta seřazená podle četnosti vážných závad, kvůli kterým neprojdou technickou kontrolou. Premianti dostávají jedničky, propadlíci pětky.

Auta s jedničkou a dvojkou by měla být zárukou kvality. "U vozů s trojkou nebo čtyřkou už bych u vybíraného auta pozorně sledoval jeho problematické části," říká Gunter Dettelmann ze saské pobočky TÜV Süd.

Třetina carnivalů neprošla

Nejméně závad mezi dvou a tříletými vozy mají automobily Porsche 911 a Mazda 2. O třetí pozici se dělí VW Golf Plus, Ford Fusion a Mazda 3. Porsche 911 mělo nějakou závadu v 1,9 procenta případů, Mazda ve 2,4 procenta. Naopak kontrolou neprošla téměř každá třetí Kia Carnival. Nejčastějšími závadami bývají poruchy v oblasti světel, brzd, výfukového systému a řízení. Na konci žebříčku skončily například Peugeot 307, Chrysler PT Cruiser, Citroen C4 a Dacia Logan.

V kategorii čtyř a pětiletých vozů je nejspolehlivějším VW Golf Plus před loňským vítězem Toyota Corolla Verso a BMW 1. Poslední příčka opět patří Kie Carnival. U starších aut stáří mezi osmi a 11 lety má nejméně závad Toyota RAV.

Nejlepší je stará octavia

V žebříčcích jsou také fabie a octavie. "Roomsterů a superbů přijelo na prohlídky v Německu málo na to, abychom je do přehledu zahrnuli," vysvětluje Gunter Dettelmann.

Škodovky si odvážejí nejčastěji trojku, občas i čtyřku, mezi jedničkáře se dostaly jen nejstarší octavie (mezi 11letými auty je spolu s Mazdou 323 na 12. místě). Podle Dettelmanna nemívají škodovky na STK problémy: "Rozdíly mezi jednotlivými auty jsou v některých částech žebříčků velmi těsné. Obecně lze na adresu škodovek říct, že nemívají problémy s korozí a podvozkem, tam si stojí velmi dobře. V ostatních sledovaných kritériích jsou průměrné."

Fabia a Octavia se umístily na 51. a 71. místě, loni to bylo 64. a 59. místo. Zatímco u fabie proti loňsku podíl aut se zjištěnými závažnými závadami klesl o 0,3 procentního bodu na 4,5 procenta, u octavie napoprvé kontrolou neprošlo 5,4 procenta vozů proti 4,8 procenta loni.

Překvapením nejčerstvějšího TÜV Reportu jsou rozdílné výsledky trojčat z kolínské automobilky TPCA. Kapesní Toyota Aygo přijíždí na STK v Německu ve velmi dobrém stavu. Technicky identické Peugeoty 107 a Citroëny C1 jsou na tom o poznání hůře. Toyota Aygo skončila na 30. místě, Peugeot 107 na 38. až 43. místě a Citroen C1 na 63. až 66. místě. Za různými výsledky těchto vozů jsou podle Dettelmanna jiná technická řešení některých detailů, ale hlavně přístup servisů.

Kompletní statistiky

Tabulky TÜV Reportu ZDE

Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.