Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Mars jedině s mesou

  20:39aktualizováno  20:39
Korejská automobilka Kia se rozhodla poslat do kolen zavedené výrobce aut kategorie SUV. Modrou krev Range Roveru, na který Kia KCD-II doráží, sice nemá, klepání na dveře klubu SUV-aristokracie je ale stále hlasitější.

Na Sorento se sestavují pořadníky, nová sportage je také povedenější, než jsou odpůrci aut asijské provenience ochotni přiznat a na detroitském autosalonu se představila majestátní futuristická studie Mesa (v tajemném jazyce korejské automobilky: KCD-II).

Kia Mesa byla postavena podle chutí amerických zákazníků: co největší a co nejmohutnější.

Vznikla tak symbióza MPVčka a SUV. Velkoprostorová Kia do přírody má výrazné, ostře řezané rysy a nápadný futuristický styl. Ale pozor, má rámovou konstrukci. Nejde tedy o pouhou "leštěnku" pro městské rozmazlence... Skalisté hory volají.

Do 4877 mm dlouhé, 1974 široké a 1907 vysoké Kie se poskládá šest cestujících do třech řad sedadel, nad sebou mají dvojitou skleněnou střechu. Rozvor obra z Koreje, ovšem vymyšleného v Kalifornii, je 2,95 metru.

Na Kii Mesa si  zájemci s největší pravděpodobností budou muset nechat zajít chuť. Je přeci jen příliš originální a futuristická. Automobilka ale prozrazuje, že některých stylistických řešení ozkoušených na mese se dočkáme na Kiích nejbližší budoucnosti. Dvaadvacetipalcová kola, která se do obřích blatníků taktak vejdou,  to asi nebudou.

Naopak docela slibně vypadají elektricky výsuvné prahy, které pomáhají nastupování a vystupování a usnadňují přístup ke střešním nosičům. Samy se vysunou při otevření dveří, až je za sebou zavřete, zase se spořádaně schovají.

Výklopný panel zadního nárazníku usnadňující manipulaci s nákladem už měl kdysi kombík Fiatu Tempra. Toto praktické řešení dnes výrobci přehlížejí, praktičnost se mu ale upřít nedá. V případě mesy se na výklopný schůdek dá i stoupnout.

Ač studie, dostala Kia Mesa opravdový motor. Šestiválcový tříapullitr DOHC s výkonem 143 kW (195 koní) a maximálním kroutícím momentem 300 Nm si vypůjčila ze sorenta.

Na mohutném středovém panelu, který probíhá celým interiérem, je volič pětistupňové automatické převodovky. Motor za normálních podmínek roztáčí všechna čtyři kola mesy (50:50), v případě potřeby je ale možné přenášet až 100% výkonu na kola zadní nápravy.

Kia Mesa: studie obrovského SUV postaveného podle chutí amerických zákazníků

Kia Mesa: studie obrovského SUV postaveného podle chutí amerických zákazníků

Kia Mesa: studie obrovského SUV postaveného podle chutí amerických zákazníků

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.