Na Mars jedině s mesou

  • 8
Korejská automobilka Kia se rozhodla poslat do kolen zavedené výrobce aut kategorie SUV. Modrou krev Range Roveru, na který Kia KCD-II doráží, sice nemá, klepání na dveře klubu SUV-aristokracie je ale stále hlasitější.

Na Sorento se sestavují pořadníky, nová sportage je také povedenější, než jsou odpůrci aut asijské provenience ochotni přiznat a na detroitském autosalonu se představila majestátní futuristická studie Mesa (v tajemném jazyce korejské automobilky: KCD-II).

Kia Mesa byla postavena podle chutí amerických zákazníků: co největší a co nejmohutnější.

Vznikla tak symbióza MPVčka a SUV. Velkoprostorová Kia do přírody má výrazné, ostře řezané rysy a nápadný futuristický styl. Ale pozor, má rámovou konstrukci. Nejde tedy o pouhou "leštěnku" pro městské rozmazlence... Skalisté hory volají.

Do 4877 mm dlouhé, 1974 široké a 1907 vysoké Kie se poskládá šest cestujících do třech řad sedadel, nad sebou mají dvojitou skleněnou střechu. Rozvor obra z Koreje, ovšem vymyšleného v Kalifornii, je 2,95 metru.

Na Kii Mesa si  zájemci s největší pravděpodobností budou muset nechat zajít chuť. Je přeci jen příliš originální a futuristická. Automobilka ale prozrazuje, že některých stylistických řešení ozkoušených na mese se dočkáme na Kiích nejbližší budoucnosti. Dvaadvacetipalcová kola, která se do obřích blatníků taktak vejdou,  to asi nebudou.

Naopak docela slibně vypadají elektricky výsuvné prahy, které pomáhají nastupování a vystupování a usnadňují přístup ke střešním nosičům. Samy se vysunou při otevření dveří, až je za sebou zavřete, zase se spořádaně schovají.

Výklopný panel zadního nárazníku usnadňující manipulaci s nákladem už měl kdysi kombík Fiatu Tempra. Toto praktické řešení dnes výrobci přehlížejí, praktičnost se mu ale upřít nedá. V případě mesy se na výklopný schůdek dá i stoupnout.

Ač studie, dostala Kia Mesa opravdový motor. Šestiválcový tříapullitr DOHC s výkonem 143 kW (195 koní) a maximálním kroutícím momentem 300 Nm si vypůjčila ze sorenta.

Na mohutném středovém panelu, který probíhá celým interiérem, je volič pětistupňové automatické převodovky. Motor za normálních podmínek roztáčí všechna čtyři kola mesy (50:50), v případě potřeby je ale možné přenášet až 100% výkonu na kola zadní nápravy.

Kia Mesa: studie obrovského SUV postaveného podle chutí amerických zákazníků

Kia Mesa: studie obrovského SUV postaveného podle chutí amerických zákazníků

Kia Mesa: studie obrovského SUV postaveného podle chutí amerických zákazníků

,