Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na motorce do Indie přes Himálaj za sedm týdnů

  17:00aktualizováno  17:00
Umíte si představit, že vyrazíte na motorce do Indie? Za sedm týdnů urazíte přes 21 tisíc kilometrů a projedete devět zemí? Pětatřicetiletý Marek Klásek ze Soběšic u Sušice a sedmačtyřicetiletý Jan Chrž z Rokycan už ano. Přesně takovou cestu podnikli loni na svých endurech.

Indie:Tanglang la 5 328 m | foto: Archiv Marka Kláska

Motorkáři vyrazili 5. května 2007 - někteří jim tleskali, jiní si ťukali na čelo. Klásek na motocyklu Yamaha XT 600, Chrž na Moto Guzzi NTX 750. V jednom byly ale oba stroje stejné. Tím, jak byly obtěžkané náhradními díly, oblečením, jídlem a stany.

"Vezli jsme si zapalování, spojky na řetěz, kloub do kardanu, duše, lepení, elektrickou pájku či kabely. Víceméně jsme byli vybaveni na většinu průšvihů," popisuje Klásek.

Tvrdí sice, že cesta z Česka přes Slovensko do Maďarska, Srbska, Bulharska, Turecka, Íránu, Pákistánu, Indie a Nepálu byla celkem bezproblémová, ale zvyknout si na extrémní teploty pro ně nebylo vůbec snadné.

Zažili jsme minus pět stupňů Celsia v Himálaji i 52 stupňů na slunci v Pákistánu.

Motovýprava do Indie: Pakistánská benzinka

"Ležíš nahej ve stanu, leje z tebe a nespíš. Je to mazec," vzpomíná motorkář.

Právě v Himálaji si Klásek sáhl na dno svých sil. Ve výšce přes 5 000 metrů se mu prý začaly třást ruce a pak kvůli nedostatku kyslíku i jazyk.

"Ze 170 metrů jsme za dva dny vystoupali do 5 328 metrů nad mořem. To je podle lidí, kteří lezou po horách, smrtelná zátěž," říká Klásek.

A co jej nejvíce překvapilo? Třeba to, že nejčastější práce Indů, které důvěrně nazývá Indoši, je čumět. A na vše.

"Kdekoliv zastavíte, tak je kolem vás hlouček Indošů a čumí. To vydrží i dvě hodiny," smál se Klásek.

Indie: Rohtang la 3975m

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Kawasaki Z 750 S
Kawasaki Z 750 S

r.v. 2007, naj. 29 500 km
69 990 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.