Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na plný plyn v Opelu Combo CNG

aktualizováno 
Proč testovat auto, které na silnicích potkáváme už sedmým rokem? Protože jezdí na CNG, neboli zemní plyn, kterému je předpovídána velká budoucnost.

Opel Combo CNG | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Opel Combo je původně dodávka. Prodává se ale i ve verzi uzpůsobené pro potřeby rodiny, která necestuje jinak než s hromadou harampádí.

Nemáte zrovna plnou kapsu, potřebujete převážet náklad a rodinu, netrváte na nejmodernější technice a bydlíte u "plynové" benzinky? Pak je combo volba pro vás.

Ani dnes vám na ulici rozhodně ostudu neudělá. Combo sice není nijak výrazné, ale stále pohledné. Pokud sáhnete po verzi arizona, dostane černě lakovanou střechu a sadu ochranných plastových dílů, které ochrání při překonávání terénu velkoměsta.

Opel Combo CNG


 
Zadní boční dveře se odsouvají vzad jako u klasické dodávky. Oceníte to při prvním nastupování na stísněném parkovišti. Bohužel si ale cestující vzadu neotevřou okénka.

Při tankování objevíte za dvířky hrdla nádrže ještě další otvor, kterým se nabírá zemní plyn. Benzin natankujete sami, plyn doplňuje vyškolený personál.
 
Plech kam se podíváš
Uvnitř jeho stěhovavý původ poznáte na první pohled, čím více dozadu váš pohled padne, tím více nezakrytého plechu (v našem případě žlutého) vidíte. Semtam odhalíte nějaký plast nevalné kvality, který je křivý už z výroby a navíc ještě nakřivo namontovaný.

Opel Combo CNG


 
To, že to je dodávka - a ne nejmladší - neskrývá. Pracoviště řidiče je účelné, na designové a komfortní výstřelky zapomeňte. Odkládací prostory máte jen ve dveřích (obří kapsy) a nad hlavou je ještě plastová police.
 
Velká krabice za zády řidiče funguje jako velká ozvučnice. Naštěstí je plyno-benzinová jedna šestka docela tichá. To vás spíš překvapí sportovní zvuk výfuku.
 
Do kufru naložíte doslova cokoliv, je skvěle přístupný a dáte do něj malou ledničku i na výšku. Pokud to chcete měřit na litry, pojme 455 litrů věcí, to ale jenom po spodní hranu bočních oken, která leží hodně nízko. Combo naložené až ke stropu toho pobere mnohem víc, v extrémním případě až 3 050 litrů věcí.
 

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz

Jedinou nevýhodou tedy je, že jste kvůli plynové nádrži přišli o rezervní kolo.

Hbitá dodávka
Jezdí vcelku svižně a jízdní vlastnosti vám moc nenapovídají, že jedete vlastně v dodávce. Těžké tlakové nádrže vzadu mu dávají nečekané jízdní vlastnosti. Plynové combo se tak naklání mnohem méně, než by kdo čekal, a velká skříň zádi pomáhá řidiči přetáčivě do zatáčky.

Opel Combo CNG


 
Opely jsou vyhlášené příjemným ovládáním. Se spojkou nebude mít problémy ani ten, pro kterého je řízení nutným zlem. Ve městě vás překvapí až nečekanou obratností, pomáhá mu k tomu dobře odladěný posilovač řízení.
 
Velká zrcátka a svislé boky oceníte hlavně ve městě, dobře tak víte, kde auto končí a začíná, a protáhnete se všude doslova na milimetry.

Jedeme rychle, ale nedaleko
69kilowattový motor se při jízdě na plyn zdál dokonce ještě tišší, než když spaloval benzin. Ve vyšších rychlostech možná není tak pružný jako při jízdě na benzin, ale projevuje se to jen tím, že musíte občas podřadit na čtyřku v dálničním stoupání.

I když motor točíte, moc se mu zrychlovat nechce, na benzin to je o něco lepší. Při jízdách po městě a obsazení dvěma pasažéry si vezme sedm litrů benzinu, když upalujete zostra po dálnici deset.

Opel Combo CNG

Na plyn budete jezdit mnohem levněji. Docela svižnou jízdou, s převahou městských jízd jsme na nádrž, které pojme 19 kilo plynu ujeli asi 250 kilometrů, což odpovídá spotřebě asi 7,6 kg CNG na sto kilometrů. Kilogram plynu stojí průměrně 20 korun, když máte štěstí, seženete benzin nejméně o dvanáct korun dráž.
 
Elektronika se stále snaží jet na CNG. To že jedete na benzin poznáte podle tlačítka na středovém tunelu před řadicí pákou, které začne blikat. A bliká dokud nedočepujete plyn, poté zhasne.

Opel Combo CNG


 
Od benzinky k benzince
Problematické to je s palivoměrem. Je pouze jeden a vždy ukazuje stav paliva, na které právě jedete. V případě plynu vás nejprve ručka ukolébá jen velmi líným pohybem v první polovině. Od půlky k nule už se pak ale klesá mnohem rychleji. Kolik ještě ujedete tak lépe odečítáte z počítadla kilometrů.

Na ještě větším pozoru je třeba být v případě benzinu, pro něj je připravena nádrž na pouhých 14 litrů. Když je po okraj naplněná, ukazuje ručka jako "plnou", po sedmdesáti kilometrech se pak nestačíte divit, že jedete na rezervu.

Opel Combo CNG


 
Když se s autem vydáte na výlet do neprobádaných končin, může vám to pěkně znepříjemnit život. Protože je plniček zemního plynu pomálu a o víkendech některé zůstávají zavřené, čekala nás při výletu z Prahy za Hradec Králové cesta od benzinky k benzince.

Plyn za cenu nafty
Nejlevnější Combo CNG vyjde na 490 tisíc, nyní je ovšem díky jarní akci opelu o osmdesát tisíc levnější. Oproti obyčejné benzinové verzi, kterou může být z benzinové nabídky pouze motor 1,4 66 kW, připlácíte za CNG 95 tisíc. O něco silnější turbodiesel 1,7 74 kW stojí stejně. Naše parádní verze arizona byla ještě o pětašedesát tisíc dražší.

Opel Combo Tour 1.6 CNG ECOTEC
motor 1,6 16V, výkon 69 kW
prům. spotřeba CNG 7,5 kg/100 km
max. rychlost 165 km/h
zrychlení 0-100 km/h 15 s
délka x šířka x  výška x rozvor 4322 x 1684 x 1801 x 2716 mm
objem kufru 455-3050 l
základní cena 490 000 (410 000 v "jarní akci")
Pozn: údaje uváděné automobilkou



Témata: CNG, jízdné, Opel


Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.