Na plyn lidé přestavují stará a velká auta

-
Současná vlna zvýšeného zájmu o cestování s propanbutanovým pohonem je typická tím, že motoristé upravují hlavně nejlevnější a nejsnáze přestavitelná auta. Škodovky mnohdy nejstarších typů 105/120 či karburátorové Lady často pořizují jako drahá či třetí auta do rodiny a po přestavbě na plyn je využívají k nejvšednějším cestám po městech či za prací, zatímco zánovní benzinová vozidla berou hlavně k delším nebo svátečnějším jízdám. Vyplývá to ze zkušeností řady dílen, které se přestavbami automobilů na propanbutanový pohon zabývají. "Zájem o propan-butan vzrostl a přestavujeme hlavně nejobyčejnější Škody, pro které je plynová technika nejlevnější a nejjednodušší jsou i formality se schvalováním technické způsobilosti k provozu," řekl Miloš Pokorný z firmy Wapos ve Vochově na Plzeňsku, která patří k nejvýznamnějším úpravcům vozidel na propanbutan v oblasti. "Dalším typickým znakem je zvýšený zájem o přestavby drahých automobilů větších obsahů, kde však už jsou schvalovací formality náročnější a dražší." Stejný trend dokládá také Evžen Dvořák z firmy VK program v Praze. "Pryč jsou doby, kdy jsme začínali přemýšlet o perspektivách přestaveb aut na plyn. Dnes vedle celé řady Škodovek od starých typů 105/120 dávají nejčastěji lidé k přestavbě na propan-butan velkoobjemové vozy," potvrdil Dvořák.


Témata: Lada, Škoda Auto