Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na ruských silnicích řádí automobiloví piráti

  10:33aktualizováno  10:33
MOSKVA - Nový druh automobilového vydírání si oblíbily kriminální gangy v ruské metropoli, jež se specializují na fingované dopravní nehody. Místo automobilů využívají k nárazu živá lidská těla. U přechodu poblíž semaforu na potenciální oběť číhá skupina chodců, z nichž každý má přesně určenou úlohu. Jedna z těchto osob zpravidla skočí pod jedoucí auto a nechá se "přejet".

Ve skutečnosti však jen šikovně spadne na vozovce, nejlépe do bláta. Zatímco řidič v šoku vystoupí z auta a snaží se zhodnotit situaci, "očití svědkové" ho obstoupí a obviňují z "vraždy". Vyděšený "viník" nehody zpravidla zpanikaří a je ochoten přistoupit na všechny podmínky "oběti", jen aby ho nehnala k soudu. Jak potvrzuje ruská dopravní policie, jde o skupiny organizovaného zločinu, které najímají bezdomovce ochotné riskovat život. Tato praxe prý do Ruska přišla z USA. Nedávno tam bylo odhaleno několik gangů, jež se také specializovaly na podobné vydírání. Podle ruského tisku byli v čele těchto skupin Rusové nebo rodáci z bývalých sovětských republik.

"Podstava", jak je rusky označováno automobilové vydírání, má několik dalších osvědčených způsobů narafičení dopravních nehod. Bandité většinou pracují ve skupinách. Vůz jedoucí v krajním levém pruhu například zabliká potenciální oběti, aby ho pustila. Jakmile se dá slušný řidič vpravo, vozidlo jedoucí ve vedlejším pruhu náhle zrychlí a auta se lehce srazí. Nejčastějšími oběťmi vyděračů jsou podle automobilových expertů ženy a začátečníci v nových žigulících, škodovkách či nexiích. Dopravní policie v Moskvě nedávno vytvořila oddíl pro boj s automobilovými vyděrači. Několik podvodníků se podařilo dokonce zadržet. Je však prý velmi těžké dokázat, že jde o organizované vydírání.

Autoři:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.