Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na srazu trabantů v Rokycanech nechyběl závoďák, vojenské auto i taxík

  22:22aktualizováno  22:22
Více než dvě desítky trabantů, wartburgů a i jeden barkas obsadily v neděli před polednem rokycanské náměstí. Velká předváděcí akce byla součástí srazu plzeňského trabantklubu, na kterém jsou vítána všechna auta vyrobená v bývalé Německé demokratické republice.

Kromě tuningově upraveného trabantu v zelené metalíze, k němuž majitelé z jižních Čech ve stejné barvě upravili i obytný přívěs, zvědavci obdivovali i vojenského dvoutaktního divočáka vyrobeného z trabantu, stejně drnkající motor pohání i žluté trabant taxi z Prahy.

Sraz trabantů v Rokycanech
Sraz trabantů v Rokycanech
Sraz trabantů v Rokycanech

Nepřehlédnutelný byl i modrý závodní trabant. Přijel s ním Libor Jelínek z Plzně.

Než se z "bakeliťáku" vyrobeného v roce 1972 stalo závodní auto, s otcem ho rozebrali do posledního šroubku a už jedenáctý rokem ho stále zdokonalují. "Celé je to pojato jako sranda. Na autě je udělaný tuning, i když zrovna tohle slovo nemám rád. Jsou tam jiné sedačky, rádio, je dobře polité barvou," říká s nadsázkou o svém voze, s nímž se zúčastňuje Trabant-wartburg Racing Cupu, což jsou závody většinou v západních Čechách.

Běžné trabanty vyjíždějící z továrny měly výkon 26 koní, v upravených autech ho ladiči dokáží zvýšit i na dvojnásobek. Především zápachu a mastné koncovce výfuku se ale o těchto vozech vždy mluvilo s pohrdáním. Jelínek ale tvrdí, že dnes už oblaka modrého dýmu za dvoutaktním autem asi neuvidíte.

"Dneska se už používají do paliva oleje zcela jiných vlastností. Cena je jen mírně vyšší, ale kvalitativně je to nepředstavitelný skok. Za trabantem už kouř neuvidíte," tvrdí nadšený trabantista.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.