Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na světě je první opravdu ostré volvo. C30 Polestar

aktualizováno 
Polestar je tovární tuner Volva a má ambice být pro tuto značku něco jako Renault Sport, AMG, M-technik nebo STi pro Renault, Mercedes, BMW nebo Subaru. Proto představilo ostré provedení modelu C30.

Volvo C30 Polestar | foto: Volvo Cars

Volvo C30 Polestar je koncept, který však má poměrně vysoké naděje na sériovou výrobu. Polestar by se chtěl tímto modelem vymanit z obyčejného čip-tuningu a optických paketů a chtěl by se stát opravdovou sportovní značkou Volva. A upravená C30 dokazuje, že to myslí vážně.

Pod kapotou malé polární hvězdy se usídlil známý pětiválec 2.5 T5, který známe nejen z vozů Volvo, ale také třeba z Focusu RS. Tady má výkon ohromných 405 koní a točivý moment 510 Nm. Aby bylo vůbec možné takovou sílu bez problémů přenášet na silnici, dostalo ostré C30 pohon všech kol. Ten není u Volva ničím novým, malému modelu se ale doposud vyhýbal. Polestar přepracoval diferenciál tak, že jde více výkonu na zadní kola, což je u Volva nečekaný tah. Aerodynamiku částečně C30 Polestar přebírá od závodního speciálu C30 pro seriál STCC.

Výsledky jsou prý vynikající. Při prvních testech zrychlilo auto na stovku za 4,6 sekundy. Tohoto času ale bylo dosaženo při relativně jemném řazení. V plném nasazení, až bude převodovka bezpečně odzkoušena, prý auto stovku zvládne za rovné 4 sekundy. Na testovacím okruhu Volva v Göteborgu je prý C30 Polestar rychlejší než Mitsubishi Evo X.

První ohlasy říkají, že polestar jezdí opravdu skvěle. Na silnici drží jako přibitý, turbo má menší prodlevu než u Eva FQ-400 a motor prý zní výborně. Řidičské zážitky jsou prý lepší než u Golfu R a redakce Topgear dokonce označila C30 Polestar za jedno z nejzábavnějších aut na klikaté silnice za poslední roky.

Koncept C30 Polestar navíc vypadá, že by se klidně zítra mohl vydat do sériové výroby (tedy snad až na ten semišový interiér). O té ale zatím definitivně rozhodnuto nebylo, Volvo čeká, jaká bude poptávka.

Chystají se i nudnější verze

Kromě ostrého C30 připravuje Volvo i nudnější verze svého nejmenšího modelu. Jako první bude na řadě malé SUV nebo spíše CUV XC30. Tímto vozem chce Volvo konkurovat třeba novému Mini Countryman. Modelu XC30 se dočkáme v roce 2012. V několika příštích letech prý také máme očekávat také pětidveřovou variantu malého volva. Třídveřová karoserie C30 sice dává vyniknout tvarům C30, jenže špatný přístup na zadní sedadla a vůbec málo vnitřního prostoru prý odrazují zákazníky. Volvo tak chce pětidvéřovou variantou zvednout zájem zákazníků o svůj nejmenší model.





Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.