Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na trhu s auty už letos přibylo asi dvacet novinek

  23:12aktualizováno  23:12
- Ačkoliv se za první čtyři letošní měsíce přivalily do autosalonů zhruba dvě desítky zcela nových nebo jen přepracovaných modelů aut, největší překvapení pro tuzemský trh skrývají přísně střežená oddělení mladoboleslavské automobilky. Tam někde se připravuje podzimní premiéra nástupkyně Škody Felicie, která prozatím zůstává beze jména. A nebude to mít malá a mladá Škoda lehké, protože i konkurence připravuje ofenzivu. Ode dneška za pár týdnů Fiat představí nové Punto, na podzim se k němu přidá nový Opel Corsa a modernizované verze Fordu Fiesta, Seatu Ibiza a Volkswagenu Polo.

Jarní klid na poli malých vozů využila Toyota k představení Yarise, který má v zádech mohutnou reklamní kampaň. Automobilka si vybrala pro uvedení minivozu na trh dobu, kdy na silnicích mírně zevšedňují loňské trháky z Franice - Renault Clio a Peugeot 206, přičemž do uvedení dalších novinek malé třídy zbývá ještě několik měsíců. Letos proto přibylo na trhu nejvíce aut v cenové kategorii mezi třemi a pěti sty tisíci korunami. Sem patří třeba netradiční mikrovan od Suzuki nebo Octavia s novým motorem 1,4, pozornost si zaslouží i nezávislým nárazovým zkouškám kralující Renault Mégane s novým kombíkem. Další praktické kombi dodal na trh Ford v podobě Focusu. Své nástupce dostala i v tuzemsku populární dvojice Seat Toledo a Vento, které Volkswagen překřtil na Boru. Poslední novinkou na hranici půlmilionu korun je Fiat Multipla, který při setkání vyvolá buď úlek, nebo okouzlení.
Z nových aut v ceně za hranicí pěti set tisíc korun patří k nejzajímavějším lehce terénní Honda HR-V. Ta již v Německu stačila způsobit rozruch, protože při losím testu moc nechybělo, aby se převrátila jako před dvěma lety Mercedes třídy A. Po svérazné Multiple bude v Česku dalším zjevením na čtyřech kolech nový Volkswagen brouk zvaný New Beetle. Ten už se objevuje u tuzemských prodejců značky a za řádnou sumu si jej lze i objednat.
Fanoušky ruského automobilismu jistě potěží, že se během pár měsíců objeví nástupce Lady Samary.
Ve třídě malých vanů, kam patří Renault Scénic a Fiat Multipla, brzy přibude Opel Zafira a Mazda Premacy. Příští rok do této kategorie přibudou Nissan Almera Tino, Ford Focus Van a Citroen Picasso.
Celkem klid letos bude v nižší střední třídě, kam spadá Škoda Octavia. Jen možná Peugeot na podzim vyjede s nástupcem modelu 306, jehož označení poskočí na cifru 307. O dvě třídy výše zažije letos na podzim znovuzrození Peugeot 605, i konkurenční Opel Omega si dopřeje omlazení a stejný osud postihne Daewoo Nubiru ze střední třídy. Mezi velkými vozy se objeví i nástupce Fordu Scorpio, jehož žezlo převezme koncernový spřízněnec Fordu Lincoln s modelem LS6 a LS8.
Kategorií pro zámožné je třída otevřených sportovních kupé, kam letos přibudou Audi TT Coupé a Honda S2000. Ze stejných kruhů se rekrutují zájemci o terénní nebo jen terénně vypadající vozy. Do první kategorie se hodí modernizované Mitsubishi Pajero, s lehčím terénem si bude rozumět i Suzuki Jimny, mezi ně se vtěsná omlazená Kia Sportage.
A nakonec perlička z kategorie automobilových legend. Rover by měl na podzim oficiálně představit nástupce populárního Mini.

Toyota Yaris - od 269 900 Kč

Ambiciózní nováček mezi malými vozy je nejkratším vozem své třídy. Z toho vyplývá, že je doma všude tam, kde je málo místa k parkování. Naopak nemůže nabídnout zároveň velký kufr i hodně místa na zadních sedadlech. Pro srovnání - Škoda Felicia je o téměř třicet centimetrů delší než Yaris. Po vzoru Renaultu a Mazdy Toyota úspěšně okopírovala kolejničky pro zadní sedadlo, které umožňují posuv sedadla vpřed nebo vzad podle toho, zda je potřeba udělat víc prostoru pro cestující vzadu nebo do kufru naskládat velký nákup.
Litrový motor pod kapotou malé Toyoty má poměrně vysoký výkon, nižší točivý moment však nepřekračuje stín malého objemu motoru. V praxi to znamená, že Yaris je pružný ve městě, ale horší už je to s jeho pružností ve vyšších rychlostech.
Pro koupi malé Toyoty hovoří všeobecná nízká poruchovost všech modelů této japonské značky. Nejdřív ale musí zájemce překousnout ne zrovna nízkou cenu Yarise. Na tuzemském trhu jsou nejlevnější konkurenční modely k mání za částku okolo dvou set dvaceti až dvou set třiceti tisíc korun, pětidveřový Yaris však atakuje hranici tří set tisíc korun.

Suzuki Wagon R+ - od 329 900 Kč

Lze ho zařadit mezi mikrovany, v tuzemsku je mu jediným přímým konkurentem Hyundai Atos. Spojuje je jedno: hodně užitné plochy na malém podvozku. V Japonsku patří Wagon R+ k nejprodávanějším vozům vůbec.
Je tento koncept revoluční? Evropské automobilky dosud dávaly od takových aut ruce pryč, i když jejich přístup se začíná měnit. Opel by měl od roku 2000 vyrábět auto podobných rozměrů, jako je právě miniaturní Suzuki.
Wagon R+ je o šest centimetrů užší než Felicia, takže cestující budou mít k sobě hodně blízko. Zadní sedadlo má homologaci pouze pro převoz dvojice pasažérů. Kufr malého Suzuki objemem zhruba odpovídá Felicii, lze jej však rozšířit naložením až po střechu a sklopením zadních sedadel.
První postřehy z testovacích jízd: jízdními vlastnostmi Suzuki Wagon R+ za nižšími auty stejné třídy zaostává. Zejména nerovnosti dělají starosti malým kolům. Motor je naopak překvapivě pružný a úsporný, ve vyšších rychlostech už mu ale dochází dech.
Test vozu na stránkách přílohy AUTO MOTO: příští týden.

Škoda Octavia 1,4, 1,9 SDI a 2,0 - od 336 900 kč

Tři nové motory se vylíhly pod kapotami Octavií s příchodem jara. Za pár měsíců se navíc přidá i další novinka - Octavia s pohonem všech čtyř kol. Posledními novici v ceníku Octavie jsou luxusní verze Octavie Laurin & Klement. Škodovka si tak vytvořila nový osobní rekord v nejvyšší ceně svého vozu. Za Octavii Combi L&K s motorem 1,8 turbo a automatickou převodovkou zaplatí zájemce 769 900 korun. To už není daleko od ceny například nejlevnějšího Opelu Omega 2,0, který však patří v automobilových kategoriích o dvě třídy výše. Mezi nejlevnější a nejdražší Octavií dnes už panuje řádná cenová proluka - rovných 433 000 korun.
Benzinový motor 1,4 je prvním českým motorem pod kapotou nadnárodní Octavie. Až na několik úprav je identický s motorem 1,3, který je známý z Felicií. Verze 1,4 má ale ze strategických koncernových důvodů nižší výkon, zato dostal slušný točivý moment. Naftový motor 1,9 SDI se už nějakou dobu dodává do ostatních koncernových aut a není mu co vytknout. Nejčerstvější novinkou je benzinový dvoulitr, který z nabídky vytlačil nepříliš povedený motor 1,8, jenž slaví úspěchy pouze ve spojení s turbem.
Test modelů 1,4 a 1,9 SDI na stránkách přílohy AUTO MOTO: 12. 5.

Citroen Berlingo/Peugeot Partner - od 370 000/399 900 Kč

Berlingo spolu se svým dvojčetem Peugeotem Partnerem založilo před pár lety zajímavou třídu nejmenších užitkových aut, která lze využít i jako osobní vozy kombi se zvětšeným nákladovým prostorem.
Citroen a Peugeot s elegantním řešením přišly jako první, ale jejich vozy v praktičnosti brzy předběhl další výrobce aut ze země galského kohouta - Renault. Jeho model Kangoo totiž nabídl boční posuvné dveře, které zjednodušily nastupování na zadní sedadla. Do Berlinga naopak musel třetí, čtvrtý i případný pátý pasažér nastupovat přes sklopené přední sedadlo.
Nyní se i Berlingo a Partner objevují s posuvnými bočními dveřmi. Vzadu lze volit mezi zadními křídlovými dveřmi a výklopnou stěnou. Objemem kufru jsou Berlingo i Partner větší než Kangoo o čtyřiašedesát litrů, po sklopení sedadel dokonce o dvě stě litrů.
V užitkových verzích začínají ceny Berlinga i Partnera na hranici tří set tisíc korun bez DPH.
Test modelu Berlingo 1,8 (ještě bez bočních dveří) na stránkách přílohy AUTO MOTO: 22. 7. 1998

Suzuki Baleno - od 379 900 Kč

Omlazovací kúrou zvanou facelift prošlo nedávno i Suzuki Baleno. Japonský vůz nižší střední třídy dostal nově tvarovanou přední masku s novými hlavními světlomety, nové jsou i oba nárazníky. V interiéru má Baleno jiné čalounění sedadel, motory byly upraveny tak, aby splnily přísnější exhalační limity.
V nabídce tuzemského dovozce je pouze jeden motor, se čtyřmi ventily na válec. Malým objemem kufru zaostávají obě karosářská provedení za konkurencí. Kufr kombíku má například o propastných sto sedmdesát litrů prostoru pro zavazadla méně než Škoda Octavia. Také kufr sedanu je ve srovnání s největšími konkurenty spíše kufříčkem.
Další novinkou japonské automobilky bude v příštích měsících malý terénní vůz Suzuki Jimny s poháněnou zadní nápravou a možností připojení pohonu předních kol. Pod kapotou bude mít osmdesátikoňový čtyřválec o objemu 1,3 litru a rozšíří nabídku terénních aut značky Suzuki, kde dnes figurují Suzuki Samurai a jeden z nejprodávanějších evropských off-roadů Suzuki Vitara.

Renault Mégane Break - od 409 900 Kč

Mégane Break je nejnovější přírůstek do třídy Octavia Combi. Měřeno suchými údaji je (485 litrů) kombi nižší střední třídy od Renaultu v prostoru pro zavazadla o jedenašedesát litrů menší než Octavia, ale o pětadvacet litrů větší než nový Volkswagen Golf Variant - ten přijde na trh až za pár měsíců. Kufry dalších konkurentů: Opel Astra Caravan 480 litrů, Ford Focus kombi 520 litrů.
Bez přehánění lze o Méganu Break tvrdit, že je nejbezpečnějším vozem své třídy, alespoň z hlediska pasivní bezpečnosti. Když už k nárazu dojde, může se posádka spolehnout na to, že je v Méganu relativně v bezpečí. Mégane totiž kraloval nezávislým nárazovým zkouškám. Verze Break je navíc jediné auto v nižší střední třídě na tuzemském trhu, které má ve standardní výbavě čtyři airbagy a ABS.
Ani cenově si Mégane kombi nevede špatně, neboť nejlevnější Octavia Combi s nižší výbavou, než má Renault, stojí nachlup stejně. Nejlevnější Focus kombi stojí 434 000 korun a Opel Astra Caravan přijde v základní verzi na 444 900 korun.

Ford Focus kombi - od 434 000 a sedan - od 474 000 Kč

Focus dostal další dvě karosářské verze a nabídka tohoto modelu je tak téměř kompletní - ještě letos by se mohl objevit Focus minivan. Zajímavý je pohled do ceníku nástupce dosud populárního Escortu. Ceny Focusu už od loňského uvedení na trh stačily povyrůst u základních verzí o patnáct tisíc korun, stále se však nabídka všech modelů vtěsná pod hranici půlmilionu. V základní výbavě však stále chybí druhý airbag (za 6700 korun) a ABS (za 20 600 korun).
Kombi svým hranatým charakterem vyšlo vstříc praktičnosti, větší kufr než 520 litrů má v nižší střední třídě pouze Octavia Combi (548 litrů). Nákladová hrana je přitom nízko nad zemí.
I sedan patří objemem kufru k lídrům své třídy, jen přístup ka zavazadlům omezuje nejen malé víko, ale také tvarování zadních světel. U Focusu se lze spolehnout na výborné jízdní vlastnosti, otázkou je úroveň dílenského zpracování. U kombi i sedanu, které prošly redakčním testem, zarazilo pár nepříjemných nedotažeností.
Test modelu 1,6 kombi na stránkách přílohy AUTO MOTO: 14. 4., sedan 2. 6.

Seat Toledo - od 474 900 Kč

Španělská novinka vyráběná v belgickém Bruselu je podle představ šéfa koncernu Volkswagen Ferdinanda Piecha konkurentem pro italskou Alfu Romeo 156.
Výrazná přední maska s velkým "S" uprostřed se má stát hlavním odlišovacím znamením nových Seatů. Se stejnou přídí by měly ještě letos vyjet i Seat Ibiza a Cordoba. Toledo je jinak zatím posledním koncernovým dítkem, které dostalo shodnou platformu s dalšími zástupci nižší střední třídy ze společnosti Volkswagen. Prozatím se vyrábí jako čtyřdveřový sedan, časem přibude i pětidveřová karoserie a kombík.
Největšími konkurenty nového Toleda (kufr 500 litrů) bude na tuzemském trhu kromě Octavie (528 litrů) další z koncernových bratrů - Volkswagen Bora (455 l), a sedany Ford Focus (490 l), Mazda 323 (416 l), Toyota Corolla (390 l) a Opel Astra (480 l).
Octavia se stejným motorem 1,6 je ve srovnání s Toledem levnější o sedmdesát tisíc korun, Seat má ale bohatší základní výbavu.

Volkswagen Bora - od 499 000 Kč

Nástupce Venta s ambicemi konkurenta BMW řady 3, zkrátka vznešenější Golf sedan. Protože má stejný podvozkový základ jako Octavia, využívá i stejných předností a bolestí. K výbornému patří na Boře jízdní vlastnosti, široká nabídka motorů a výbav a kvalitní dílenské zpracování. Handicapem je prostor na zadních sedadlech, kde je těsno nejen kolenům, ale v případě Bory i hlavám dospělých pasažérů.
Komfortní je odpružení Bory, stejně jako ostatní technika včetně řazení rychlostních stupňů. I sedadla zaručují výborný cestovní komfort. Objem kufru se oproti Ventu o pětačtyřicet litrů snížil, stejně jako u ostatních sedanů je přístup k zavazadlům omezený. Mezi ojetinami bude patřit Bora k dobře prodejným vozům, její cena by se měla držet na vyšší úrovni.
Stejně jako Golf dočkala se i Bora verze kombi. Rozdíly mezi Golfem Variant a Borou Variant se omezily pouze na příď vozu, od zpětných zrcátek směrem dozadu je již auto identické. Na tuzemský trh se vzhledem k vyšší ceně Bora Variant vůbec nedostane.

Fiat Multipla - od 499 900 Kč

Ve stále se ještě rodící kategorii velkoprostorových aut na krátkých podvozcích působí Multipla přinejmenším výstředně. Nejen venkovním a vnitřním designem, ale i svým uspořádáním ve dvou řadách po třech sedadlech. To s sebou nese řadu výhod, ale i nedostatků. Prostřední sedadla lze sklopit, a tak proměnit v praktické stolečky. Po vyjmutí zadních sedadel se rozšíří prostor pro zavazadla na 1850 litrů, i v základu dovoluje koncepce naložit až 430 litrů kufrů a tašek. Každý pasažér má svou sedačku, což je komfortní, ale v případě Multiply to znamená i první minus. Tři sedadla vedle sebe jsou originální, avšak ani přes šířku Multiply nedosahují komfortu sedadel v běžném uspořádání dvě sedačky vpředu a lavice pro tři vzadu. Sedadla Multiply mají úzká opěradla bez jakéhokoliv bočního vedení.
Multipla potřebuje širší místo k parkování, ale díky své délce zase snadno vklouzne do mezery v řadě aut.
Pochvalu si zaslouží vznětový motor 1,9 pracující s technikou Common Rail. Tato kombinace zaručuje úsporný a relativně tichý vůz s dobrou pružností.

Peugeot 406 - od 549 900 Kč

Nový Peugeot střední třídy je omlazenou verzí modelu 406, změnou prošel hlavně design přídě a zadní masky. Verze kombi si ponechala na zádi tvary svého předchůdce, u stylisticky výrazného kupé se změny dotkly jen motorů a podvozku.
Peugeot drží krok s dobou ve vývoji nových naftových motorů a patří k prvním, kteří vsadili na techniku systému Common Rail. Volit lze mezi devadesáti- a stokoňovou verzí. Pro srovnání: konkurenční Volkswagen Passat stojí s naftovým motorem a výkonem devadesát koní 633 600 korun, o dvacet koní silnější verze přijde na 666 900 korun. Opel Vectra může mít pod kapotou turbodiesel s výkonem sto koní a cenou 624 900 korun, další z konkurentů Mazda 626 nabízí za 588 900 korun turbodiesel se stejným výkonem jako Vectra.
Zbytek nabídky tvoří kvarteto benzinových motorů, lahůdkou je šestiválcový třílitr s výkonem necelých dvě stě koní. Při srovnání objemu kufrů Peugeot 406 (430 litrů) za konkurenty o něco zaostává, Mazda i Opel atakují pětisetlitrovou hranici, Passat má kufr o objemu 475 litrů.

Opel Vectra - od 569 900 Kč

Největší změnou jsou na "nové" Vectře motor 1,8 a kosmetické úpravy na přídi a zádi vozu. Osmnáctistovka má velmi slušnou spotřebu a výkon 115 koní je tou pravou volbou pro vůz střední třídy. Svými jízdními vlastnostmi patří Vectra ke špičce své kategorie. V typicky německém interiéru se změnilo tvarování opěradla předních sedadel, čímž přibylo pár centimetrů pro kolena pasažérů vzadu. Zvětšila se také plocha venkovních zpětných zrcátek. V porovnání objemu kufru s konkurencí je na tom lépe sedan než kombi, které zaostává třeba za Passatem Variant o pětatřicet litrů.
Kromě Vectry se do nabídky tuzemského dovozce značky Opel vrátila i Astra Classic, která je předchůdkyní nejnovějšího modelu. Její výroba se přestěhovala do polských Gliwic. Cena začíná u pětidveřové verze na 279 900 korunách, nejlevnější kombi je k mání za 314 900 korun. Základní výbava je však velmi chudá, nezahrnuje ani posilovač řízení, za příplatek jsou i airbagy a třeba ABS nelze do nejlevnějších modelů dokoupit vůbec.

Honda HR-V - od 579 000 Kč

Honda kraluje se svým modelem CR-V tuzemským prodejním statistikám v kategorii off-roadů a navíc začíná nabízet levnější a menší variantu se stejným cílem: auto pro ty, kteří se chtějí odlišit a přitom potřebují svému okolí vsugerovat svou dobrodružnou povahu. S opravdovými terénními vozy ale spojuje obě Hondy pouze pohon čtyř kol (zadní kola se připojí v momentě, kdy se začnou přední kola protáčet) a větší světlá výška. "Terénní" ve smyslu aut kategorie Honda CR-V a HR-V znamená komfortní jízda po polní cestě k chalupě a příjemné svezení po městských dlažebních kostkách.
Nová Honda HR-V má své vrtochy v jízdě po běžné silnici. Německý nezávislý magazín Auto Moto und Sport ve svém březnovém vydání popisuje trable, které testovací řidiči zažili při vyhýbacím manévru neboli losím testu. "Kdyby řidič nepřetočil včas volant do protisměru, auto by se převrátilo," napsal magazín. Honda HR-V tak málem napodobila Mercedes třídy A, který tuto blamáž zažil před dvěma lety.
Malá Honda je postavena na podvozku Hondy Logo, která se však do tuzemska nedováží. Lehký off-road má homologaci pro převoz čtyř lidí.

AUDI A3 (5 dv.) - od 610 325 Kč

Pětatřicet tisíc korun stojí pár zadních dveří pro Audi A3, které se pouze jako třídveřové prodávalo téměř tři roky. S novým tvarovým řešením si návrháři příliš práce nedali a pár dveří jednoduše "vlepili" do třídveřové verze. Asi nebyl důvod něco od základu měnit, když třeba v Německu patří Audi A3 mezi dvacítku nejvíce prodávaných aut.
Že má automobilka Audi zájem výhradně o klientelu bez problémů s platební neschopností, dokazuje nejen cena vozu, ale i další brzký přírůstek do rodiny nejmenších Audi. Bude jím Audi S3, který dostane pohon všech čtyř kol a motor 1,8 turbo s výkonem dvě stě deset koní.
Audi A3 se pyšní tím, že odstartovalo v rámci koncernu Volkswagen podvozkovou platformu, již dnes sdílí šest dalších modelů, mezi nimi i Octavia. Už méně přitahuje tuzemské motoristy cena vozu, protože za první tři letošní měsíce našlo Audi A3 v Česku jen necelou padesátku nových majitelů.

Volkswagen New Beetle - od 715 600 Kč

Více než potomkem starého brouka je New Beetle bratrem Volkswagenu Golf. Jezdí totiž na stejné koncernové platformě jako Golf a spol., svým designem však, kromě svého předchůdce, není spřízněn s nikým na světě.
Problémy by New Beetle mohl mít díky svému původu. Nové brouky totiž montuje továrna v mexickém Pueblu, která se sice snaží, ale na německého puntičkářského dělníka nemá. Dalším minusem je cena, která má k ceně lidové daleko. Ta však možná poklesne, až továrna začne broukům dodávat slabší a levnější motory. Na opačné straně motorového spektra se objeví pětiválcové motory s výkonem sto padesát koní.
New Beetle není hravý jen venkovním designem. Uvnitř auta si kromě všeho podstatného našla své místo i minivázička na minikvětinu. Mini je ale taky prostor na zadních sedadlech, kam si pohodlně sednou jen děti.
Cenově zasahuje Beetle do vyšších hladin, které jsou jinak vyhrazeny mnohem větším, luxusnějším a komfortnějším vozům. Za tři čtvrtě milionu korun si lze v tuzemsku pořídit například Alfu Romeo 156 1,8 T.S. nebo Volkswagen Passat 1,8 T.

Subaru Legacy - od 768 000 Kč

Když se řekne Subaru, tak se samo sebou rozumí, že má auto poháněná všechny čtyři kola. V případě Legacy je navíc jasné, že pod kapotou nenápadného auta čeká na svou příležitost nejméně sto pětadvacet koní, které dává motor s protilehlými válci alias boxer. Stálý pohon všech kol je zárukou výborných jízdních vlastností vozů Subaru, pověstné je dobré dílenské zpracování těchto japonských vozů. Ve statistikách německých stanic technické kontroly TÜV se Legacy objevuje jako nejméně poruchové auto ve srovnání vozů starých tři roky.
Na první pohled se zdá, že Legacy prošlo jen designérskýmn omlazením, ale opak je pravdou. Valná většina součástek je nová, a Legacy je proto zcela novým autem.
I na tuzemském trhu se prodává Subaru Legacy Outback, které ma zvýšenou světlou výšku a na přání i výsadu opravdových terénních vozů - redukční převodovku. Cena tohoto provedení se však velmi blíží milionu korun.

Jeep Grand Cherokee - od 1 532 000

Nejen vzhled, ale u terénního vozu i důležitou techniku pozměnil americký Jeep u svého modelu Grand Cherokee. Nový systém pohonu všech kol s elektronicky ovládanými lamelovými uzávěrkami namísto viskózní spojky spolu s tradičními tuhými nápravami mají zaručit výborné jízdní vlastnosti Jeepu jak v terénu, tak i na asfaltu. Samozřejmostí amerického terénního auta je automatická převodovka.
Pod kapotou Jeepu může pracovat buď starší čtyřlitrový šestiválec nebo zcela nový osmiválec 4,7, poslední možností je nový třílitrový turbodiesel s pěti válci. U naftového motoru překvapuje jistá zastaralost - v éře systému Common Rail a přímého vstřiku paliva překvapí, že tyto technické vymoženosti postrádá.
Zájemci o Jeep Grand Cherokee musí počítat s tím, že si pasažéři na zadních sedadlech neužijí moc pohodlí, oproti předchůdci se zlepšilo pérování vozu.
Otázkou zůstává, jakou má budoucnost v rámci koncernu DaimlerChrysler existence dvou aut, svými vlastnostmi podobných, jakými Mercedes třídy M a Jeep Grand Cherokee bezesporu jsou.

Daewoo Chairman - od 1 689 450 Kč

Ještě vloni nesl Chairman logo automobilky SsangYong (tu Daewoo pohltilo) a před dalšími pěti lety vozil nad chladičem třícípou hvězdu německého Mercedesu třídy E. Od svého licenčního vzoru se však Chairman odlišil zaoblenější karoserií, luxusnější výbavou (kožené sedačky ve standardu) a změnou image. Právě image značky Daewoo ale v evropských podmínkách může znamenat problém. "Nedovedu si představit, že bych na jednání s důležitým obchodním partnerem dorazil v korejském Daewoo. Pořádný image mi přináší pouze zavedené evropské automobilky, Chairmana bych asi musel občas nechat za rohem," říká obchodní ředitel pražské firmy, který však nechce uveřejnit své jméno. Opačný postoj však mohou mít někteří asijští obchodníci působící v Evropě nebo ti zaměstnanci asijských firem, kteří potřebují dokázat svou loajalitu k asijské firmě.
Svou cenou Chairman překonává novější "čtyřoký" model Mercedesu třídy E, který s motorem 2,8 přijde na milion tři sta jeden tisíc korun, ale s chudší výbavou. V nabídce Daewoo je i o třicet centimetrů prodloužená limuzína ve stylu Lincoln, jejíž cena přesahuje dva miliony korun.

Nejčerstvější novinka na tuzemském trhu, Volkswagen New Beetle.

Konečná verze Citroenu Picasso se objeví také na frankfurtském autosalonu.

Berlingo spolu se svým dvojčetem Peugeotem Partnerem založilo před pár lety zajímavou třídu nejmenších užitkových aut

Mégane Break je nejnovější přírůstek do třídy Octavia Combi.

Tři nové motory se vylíhly pod kapotami Octavií s příchodem jara.

Omlazovací kúrou zvanou facelift prošlo nedávno i Suzuki Baleno.

Lze ho zařadit mezi mikrovany, v tuzemsku je mu jediným přímým konkurentem Hyundai Atos.

Ve stále se ještě rodící kategorii velkoprostorových aut na krátkých podvozcích působí Multipla přinejmenším výstředně.

Focus dostal další dvě karosářské verze a nabídka tohoto modelu je tak téměř kompletní - ještě letos by se mohl objevit Focus minivan.

Největší změnou jsou na "nové" Vectře motor 1,8 a kosmetické úpravy na přídi a zádi vozu.

Nový Peugeot střední třídy je omlazenou verzí modelu 406, změnou prošel hlavně design přídě a zadní masky.

Španělská novinka vyráběná v belgickém Bruselu je podle představ šéfa koncernu Volkswagen Ferdinanda Piecha konkurentem pro italskou Alfu Romeo 156.

Nástupce Venta s ambicemi konkurenta BMW řady 3, zkrátka vznešenější Golf sedan.

Motor 1,6 Výkon (kW/k) 77/105 Toč. mom. (Nm) 135 Spotřeba (l/100 km)1) 10,4/7,6/8,6 Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,0 Max. rychlost (km/h) 157 Objem kufru (l) 285 Rozvor (mm) 2350 Cena (Kč) 579 000

Motor 1,6 1,8 (20V) 1,8T (20V) 1,9TDI (90k) 1,9TDI (110k) Výkon (kW/k) 74/101 92/125 110/150 66/90 81/110 Toč. mom. (Nm) 145 170 210 210 235 Spotřeba (l/100 km) 10,5/5,9/7,6 11,7/6,3/8,3 10,6/6,2/7,8 6,5/4,1/4,9 6,5/4,0/4,9 Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,0 9,6 8,2 12,4 10,5 Max. rychlost (km/h) 188 202 217 181 194 Objem kufru (l) 350/1100 Rozvor (mm) 2515 Cena (Kč) 610 325 662 725 762 825 666 125 704 725

Nejen vzhled, ale u terénního vozu i důležitou techniku pozměnil americký Jeep u svého modelu Grand Cherokee.

Když se řekne Subaru, tak se samo sebou rozumí, že má auto poháněná všechny čtyři kola.

Více než potomkem starého brouka je New Beetle bratrem Volkswagenu Golf.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.