Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na tuzemském trhu nabízejí dětské minimotorky přední světoví výrobci

aktualizováno 
- Tuzemská nabídka motocyklů pro děti sice je ve srovnání se situací na trhu motoristicky nejvyspělejších zemí světa o poznání chudší, ale základní výrobky přece jen obsahuje. Přinášíme přehled nejznámějších minimotorek na českém trhu.

YAMAHA

Dětský motocykl, padesátka PW 50 je pro skutečné začátečníky. Motor má nastavitelný omezovač výkonu, zadní kolo pohání kardan. Výhodou jsou méně choulostivá paprsková kola. Silnější stroj - už označený jako dětský motokrosový speciál - má nárazuodolnou konstrukci. »Ročně prodáme kolem třiceti strojů Yamaha PW 50 pro kluky do výšky zhruba 120 centimetrů a dvě desítky osmdesátek Yamaha PW 80 pro větší chlapce,« informoval Vladimír Přibyl, šéf českého zastoupení Yamahy v Praze.

Yamaha PW 50

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 49 cm3
Výkon 2,2 kW
Převodovka samočinná
Brzdy bubnové
Rozvor kol 855 mm
Výška sedla 485 mm
Hmotnost 37 kg
Nádrž 2 l
Cena 37 478 Kč

Yamaha PW 80

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 79 cm3
Výkon 3,5 kW
Převodovka třístupňová
Brzdy bubnové
Rozvor kol 1055 mm
Výška sedla 635 mm
Hmotnost 57 kg
Nádrž 4,9 l
Cena 52 817 Kč

KTM

Jednoduché sportovní speciály jsou podle informací vedoucího prodeje motocyklů KTM pro Českou republiku a Slovensko Františka Vrby pro děti už ve věku od čtyř let (KTM SX 50 Adventure), šesti let (KTM SX 50 Junior) a od deseti let (KTM SX 50 Senior). Výkonnější KTM SX 60 a 65 jsou s řazenou převodovkou pro kluky zhruba od osmi do 12 roků. »Motokrosové stroje pro děti jdou poměrně dobře na odbyt - prodáme jich v Česku dvacet až čtyřicet ročně,« informoval František Vrba.

KTM SX 50 Adventure/Junior/Senior

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 49,8 cm3
Výkon 1,1/3,6/4,8 kW
Převodovka samočinná
Brzdy bubnové
Rozvor kol 895/910/1030 mm
Výška sedla stavitelná
Hmotnost 39/39,5/40 kg
Nádrž 2,9 l
Cena 40 167/48 673/ /51 583 Kč

KTM SX 60/65

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 59,4/63,5 cm3
Výkon 9,5/10,2 kW
Převodovka šestistupňová
Brzdy kotoučové
Rozvor kol 1130 mm
Výška sedla 750 mm
Hmotnost 49,5/50 kg
Nádrž 3,5 l
Cena 84 027/86 857 Kč

MALAGUTI

Italský výrobek je v modelu Malaguti Grizzly RCX 10 pro děti od pěti do osmi roků a v typu Malaguti Grizzly RCX 12 pro chlapce od osmi do čtrnácti roků. »Zájem je značný - ročně se v zemi prodá přes sto zmíněných dětských motorek,« prohlásil Miloš Krkavec z brněnského zastoupení Malagutti pro Českou republiku.

Malaguti Grizzly RCX 10/RCX 12

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 49,8 cm3
Výkon 2/3 kW
Převodovka jednodstupňová samočinná
Brzdy přední kotoučová, zadní bubnová
Rozvor kol 875/1035 mm
Výška sedla 580/740 mm
Hmotnost 31/41 kg
Nádrž 1,75 l
Cena 29 951/33 550 Kč

HONDA

Pro děti od pěti roků má firma k dispozici Hondu QR 50 R a pro kluky od osmi let je Honda XR 70 R. »Od každého z modelů v tuzemsku prodáme zhruba pět kusů ročně. Zvažuje se, zda s dovozem pokračovat,« uvedl Marek Brandt z pražského zastoupení Hondy.

Honda QR 50 R/Honda XR 70 R

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 49,4/71,8 cm3
Výkon 1,83/4,9 kW
Převodovka samočinná/ třírychlostní
Brzdy bubnové
Rozvor kol 840/1055 mm
Výška sedla 495/648 mm
Hmotnost 35/60 kg
Nádrž 2/6 l
Cena 29 000/55 000 Kč

HUSQVARNA

Husqvarna Husky Boy je pro dětské jezdce už od pěti roků ve třech různých výkonových verzích. Stroj je typický na jedné straně jednoduchou konstrukcí a na druhé straně třeba kotoučovými brzdami a nastavitelným pérováním. »Na zdejším trhu se ročně uplatní kolem dvou desítek strojů,« řekl Valentin Chamrád, prodejce motocyklů při zastoupení Cagivy v Praze.

Husqvarna Husky Boy

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 49,8 cm3
Výkon 1,1/3,4,/5,2 kW
Převodovka jednostupňová samočinná
Brzdy kotoučové
Rozvor kol 1050 mm
Výška sedla 590,5 až 880 mm
Hmotnost 40 kg
Nádrž 2,5 l
Cena 37 400/45 500/47 900 Kč


Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.