Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Velorex zapomeňte! Tříkolový Peugeot 20Cup

  11:17aktualizováno  11:17
Přeje si váš manžel k narozeninám tříkolku? nepanikařte, není to brzký nástup senility, ani se nezbláznil, možná jen touží po nejnovější kreaci francouzských inženýrů - tříkolovém Peugeotu 20Cup.

Oficiální pojmenování dalšího experimentu z francouzské automobilové kuchyně je spider na třech kolech. Je jakousi syntézou světa aut a motorek.

20Cup ale není samoúčelnou hračkou. To co na něm zbylo ze světa aut možná zanedlouho uvidíme na nástupci dvěstěšestky, žijící to legendy se lvem ve znaku. O Peugeotu 207 se dozvíte více ZDE.

Extrémně nízko položené těžiště, přední nárazník, který žehlí asfalt, a mechanické skupiny okoukané u nefalšovaných sporťáků. Tříkolový peugeot to myslí se závoděním vážně, chce se zúčastnit série závodů Le Mans Endurance series.

Plně funkční studie je postavená z uhlíkových vláken. Pilot a spolujezdec sedí jen několik centimetrů nad zemí ve skořepinových anatomických sedačkách. Před nimi pak zpívá napříč uložený motor.

Hlavním záměrem techniků bylo co nejvíce zatížit kola přední poháněné nápravy. Širokánské zadní kolo slouží pouze k ovládání vozidla.

Na předku vozu nesmí chybět velký nasávací otvor vlastní všem moderním peugeotům. Přítlačné plochy ještě zvyšují přítlak přední části a zatěžují tak přední nápravu.

Peugeot 20Cup v číslech

Délka x šířka x výška

3,63 x 1,77 x 1,16 m

rozvor

2,31 m

hmotnost

do 500 kg

motor

1,6 čtyřválcový přeplňovaný turbodmychadlem

max. výkon

125 kW

max. kroutící moment

240 Nm

Celé auto váží přibližně 500 kilogramů. 1,6 litrový motor s výkonem 125 kW s ním tedy moc práce nemá. Poměr výkon/hmotnost nahání strach: je to přibližně 340 koní výkonu na tunu hmotnosti. Maximální kroutící moment je 240 Nm, o jeho přenos na silnici se stará šestistupňová mechanická sekvenční převodovka ovládaná pádly u volantu.

V Peugeotu 20Cup je vůbec poprvé použit nový čtyřválcový přímovstřikový motor přeplňovaný turbodmychadlem, který vznikl ve spolupráci PSA (Peugeot a Citroën) a BMW.

Litá osmnáctipalcová kola, zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech (nechybí stavitelný příčný stabilizátor), mají pneumatiky rozměru 210/65 R18. Zadní obouvá salám rozměru 377/71 R18.

Hřebenové řízení je ovládáno mutlifunkčním volantem. Kromě ovladačů převodovky na něm najdeme uprostřed umístěný dotykový displej, jehož obraz zůstává stále ve vodorovné pozici, bez ohledu na natočení volantu. Z displeje řidič ovládá například světla, může také sledovat velikost podélného a příčného zrychlení.

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.