Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vzduch lze prý jezdit každým autem, tvrdí britští vědci

aktualizováno 
Osobní automobily se spalovacím motorem by brzy částečně mohl pohánět stlačený vzduch. Umožní to vynález britské univerzity. Je prý jednoduchý a levný, a na vzduchové hybridy by se tak už daly přestavět i současné vozy.

Ilustrační foto. | foto: Porsche

Jednoduchý systém vynalezený týmem pod vedením profesora Hua Zhao z Brunel University je založen na principu vlastní komprese motoru. Při brzdění motorem jsou kliková hřídel a následně písty poháněny koly auta a vy jedete "zadarmo". Kvůli zpřevodování a vlastní kompresi motoru tak auto zpomaluje. Píst ve válci stlačuje vzduch a do válce v tu chvíli neproudí žádné palivo. Stlačený vzduch ale následně válec opouští bez užitku v klasické fázi výfuku.

To se právě britští vývojáři rozhodli změnit. Stlačovaný vzduch se v jejich systému dodává do nádrže umístěné v automobilu. Stlačený vzduch lze později v případě potřeby použít k dodatečnému přeplňování motoru nebo dokonce k pohonu vozu bez potřeby paliva.

Jednoduše je v takovém případě stlačený vzduch vstřikován do válce a vlastní expanzí pohání motor. Princip pohonu je tak v tu chvíli zcela stejný jako u automobilu na vzduch vynálezce Guye Négreho. (Čtěte – Auto na vzduch vyjede ještě letos, stát bude 165 tisíc)

Vývojáři z britské univerzity zatím nezveřejnili žádná konkrétní data o tom, jak velkým přínosem by technologie mohla být. Tým hodlá nový vynález zkoušet ve spolupráci s výrobci motorů a automobilů. Konkrétně momentálně univerzita hledá partnery z oblasti výroby autobusů a lehkých užitkových vozidel.

Profesor Hua Zhao

Profesor Hua Zhao



Témata: hybrid, Písty, Porsche


Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.