Jednoduchý systém vynalezený týmem pod vedením profesora Hua Zhao z Brunel University je založen na principu vlastní komprese motoru. Při brzdění motorem jsou kliková hřídel a následně písty poháněny koly auta a vy jedete "zadarmo". Kvůli zpřevodování a vlastní kompresi motoru tak auto zpomaluje. Píst ve válci stlačuje vzduch a do válce v tu chvíli neproudí žádné palivo. Stlačený vzduch ale následně válec opouští bez užitku v klasické fázi výfuku.
To se právě britští vývojáři rozhodli změnit. Stlačovaný vzduch se v jejich systému dodává do nádrže umístěné v automobilu. Stlačený vzduch lze později v případě potřeby použít k dodatečnému přeplňování motoru nebo dokonce k pohonu vozu bez potřeby paliva.
Jednoduše je v takovém případě stlačený vzduch vstřikován do válce a vlastní expanzí pohání motor. Princip pohonu je tak v tu chvíli zcela stejný jako u automobilu na vzduch vynálezce Guye Négreho. (Čtěte – Auto na vzduch vyjede ještě letos, stát bude 165 tisíc)
Vývojáři z britské univerzity zatím nezveřejnili žádná konkrétní data o tom, jak velkým přínosem by technologie mohla být. Tým hodlá nový vynález zkoušet ve spolupráci s výrobci motorů a automobilů. Konkrétně momentálně univerzita hledá partnery z oblasti výroby autobusů a lehkých užitkových vozidel.