Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vzhled nedám, zajímá mě výkon

  15:40aktualizováno  15:40
Žena, která přizná, že při výběru auta pro ni není jeho vzhled to nejdůležitější, a větší důraz klade na bezpečnost a výkon motoru. Taková je Tina Pletánková. Oblíbená "rosnička" a moderátorka televize Prima vyzkoušela mnoho vozů. Přesto už šest let jezdí v červeném Volkswagenu Vento.

"Ještě nikdy mě nezklamal, a proto nemám důvod přemýšlet, jestli už není pravý čas ho vyměnit," tvrdí Tina Pletánková.

Že přijedete Volkswagenem Vento jsem moc nečekal. Tipoval bych vás na něco menšího...
Vento už mám šest let a nestěžuji si. Je ale pravda, že kdyby na počátku byla moje dobrovolná volba, asi bych si ho nikdy nepořídila. Má na sobě pomyslnou nálepku taxislužba Praha. Svého času totiž venta byla firemními vozy jisté pražské taxislužby.

Na druhou stranu to z pohledu pořizovacích nákladů byla tak výhodná koupě, že by byl nesmysl, kdybych tenkrát odmítla. Ale jsem s ním mimořádně spokojená. Je to "držák", což asi bude i důvod, proč si ho pořizovali taxikáři. Mimo běžné údržby mu nic nebylo a pokaždé mě všude dovezlo. Jen jednou mi praskla pneumatika.

Dokázala jste ji vyměnit?
Jsem víceméně praktická žena, která si věci většinou ráda řeší sama, což platí i o mém vztahu k automobilu. Nejsem uživatel, který jen dolije naftu, dokážu si vyměnit i kolo. Nechci být ale taková ta ramenatá žena, pro kterou je výměna kola záliba. Samozřejmě to raději svěřím muži. Kdyby bylo nejhůř, byla bych někde o samotě a nefungoval by mi mobil, tak si kolo holt vyměním.

A jak o auto pečujete?
Rozhodně kolem něj denně neběhám s hadříkem a luxem. To má prostý důvod, kterým je můj pes. Je to padesátikilový labrador se světlými chlupy. To pak stačí, aby se jednou prošel autem, a můžu začít luxovat. Už jsem ale rezignovala a tuto činnost provádím tak jednou za půl roku. Na první pohled to pro náhodného kolemjdoucího může být celkem šok, protože se může stát, že vystupuji poměrně elegantně oblečená a zadní sedadlo vypadá, jako kdybych tam převážela stádo koz.

Kolik ročně ujedete?
Něco mezi patnácti a dvaceti tisíci kilometry. Jde většinou jen o cestování po českých zemích. Pokud jedeme do zahraničí, jezdíme partnerovým vozem.

Kam jste dojela nejdál?
Když nepočítám běžné cesty do Rakouska a Německa, tak nejdál jsem s ním byla asi v Itálii. S řízením na delší vzdálenosti tedy problém nemám.

Moderujete počasí. Jak za volantem zvládáte třeba sníh?
Jsou podmínky více příjemné a méně příjemné. Známe to asi všichni - ráno vyjet musíte. Ale před mnoha lety jsem měla menší karambol na ledě, tak jsem poučená a tuším, jak mám jet. Jízdu je zkrátka potřeba přizpůsobit situaci, která v daný okamžik panuje. To se ale netýká jen počasí.

Říkáte menší karambol... Co se přihodilo?
Právě na ledě jsem si nešťastně podřadila a hodiny musely zákonitě následovat. Bylo to v nízké rychlosti, takže kromě různě otlučených disků se nic nestalo. Řidičák jsem v té době měla asi rok, šlo tak o dobrou výstrahu do budoucna.

Kolik aut vám prošlo pod rukama?
V rámci jednoho vztahu jsem zhruba před deseti lety měla možnost vyzkoušet mnoho vozidel. Když se zeptáte na nějaké auto, tak vám nejspíš odpovím, že jsem ho řídila. Jezdila jsem v porsche, škodovkách, golfech, audinách... Většinou to ale byly starší, ojeté modely.

Vento už má taky něco za sebou. Nepřemýšlíte o něčem novém?
Koupi nového auta moc neřeším. Vento jezdí dobře a to mi stačí. Nemám ho k vyjádření osobnosti, nebo postavení. Spíše než vzhled a značka mě zajímá síla motoru a počet airbagů. Ke změně mě ale postupně dotlačí ekonomická situace. Je jasné, že čím je auto starší, tím víc stojí.

A kdybyste si nové pořídit musela, jaké by to bylo?
Odpovím obráceně. Nikdy bych si nepořídila malý vůz, i když jeho výhody v městském provozu jsou nesporné. Jde mi hlavně o bezpečí, což u malých aut bývá většinou problém.

Co vám na českých silnicích vadí?
Jsem odpůrce extrémně rychlé jízdy. Když slyším, jak někdo vypráví, že jel dvě stě padesát a za kolik ujel trasu z Prahy do Brna, tak mi to připadá stupidní. Tito řidiči většinou dojedou, ale pokud dojde ke karambolu, zpravidla to odnese majitel staré škodovky, která toho tolik nevydrží.

Hodně cestujete. Zaskočilo vás někde něco?
Já jsem za motoristickými odlišnostmi ani cestovat nemusela. Na začátku devadesátých let jsem pracovala v Rádiu Kiss, kde jsme měli šest Nissanů Patrol dovezených z Irska, s pravostranným řízením. Kdykoliv jsem poté byla třeba v Anglii či v některém africkém státu, neměla jsem s jízdou vlevo problém. Je to jen zvyk.

Projížděla jste kruhový objezd u Vítězného oblouku?
Objela jsem ho asi třikrát, než jsem se dostala ke správnému výjezdu. Pro nováčka asi standardní situace.

Čekáte narození potomka. Projevuje se to na vašem stylu jízdy?
Znát to je, ale není to nijak promyšlené. Zkrátka jsem zcela přirozeně zvolnila.

Už máte vybránu autosedačku?
To ještě nemám. Jde spíš o pověrčivost, takže na ni zcela určitě brzy dojde. Absolutně nechápu, jak někdo může dítě posadit do auta bez autosedačky. Nepodceňovala bych ale ani přepravu psů. Já jsem si na labradora pořídila i psí bezpečnostní pás. Chráním tím jak psa, tak sebe a spolujezdce.

Řidičský průkaz si Tina Pletánková udělala v osmnácti v Praze a napoprvé. Excelentně tehdy zacouvala při zkouškách a od té doby jezdí.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.