Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilky postaví v Evropě síť nabíječek pro elektromobily

  9:23aktualizováno  9:23
Velké německé automobilky a společnost Ford se dohodly, že společně investují do celoevropské sítě rychlých dobíjecích stanic pro elektromobily. Cílem je zvýšit poptávku po tomto typu vozů a taky postavit protiváhu Tesle a jejím Superchargerům.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid | foto: Porsche

Německá automobilka Volkswagen a její dceřiné společnosti Audi a Porsche, BMW, Daimler a evropská divize amerického Fordu podepsaly memorandum, v němž se zavazují, že v příštím roce postaví nejdříve 400 a do roku 2020 tisíce rychlých dobíjecích stanic podél hlavních evropských tras. Rychlost nabíjení na těchto stanicích bude 350 kilowattů v hodině, což umožní nabít vůz za několik minut na 80 procent. Pro srovnání: běžné nabíjení doma v garáži trvá šest až osm hodin.

Právě pomalé nabíjení, nedostatečná síť dobíjecích stanic a vysoká pořizovací cena vozu zatím běžné spotřebitele od nákupu elektromobilu odrazovaly.

Evropské automobilky reagují na úspěch pionýra elektromobilů americké firmy Tesla, na jejíž Model 3 je spousta předobjednávek, zatímco prodej jiných značek je zatím spíše rozpačitý.

Superchargery - nabíječky pro rychlé dobíjení automobilky Tesla

Superchargery - nabíječky pro rychlé dobíjení automobilky Tesla

Právě Tesla už síť dobíjecích stanic v Evropě provozuje, aktuálně jich je na 700 a dobíjení je na nich zdarma. Podle mluvčího firmy Daimler se zatím nepočítá s tím, že by plánované dobíjecí stanice nabízely elektřinu zdarma, jednání s dodavateli probíhají.

V České republice zatím jezdí podle informací skupiny ČEZ asi 1000 elektromobilů. Celkem je v Česku registrováno přes sedm milionů vozidel. Dobíjecích stanic pro elektromobily jsou řádově desítky.

Autoři: ,




Nejčtenější

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Další z rubriky

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.