Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Škodovácký prototyp boural, na kalamitu doplatila nová octavia

  15:21aktualizováno  15:21
Pondělní kalamita se stala osudnou testovacímu prototypu nové octavie. Nová generace škodovky, která teprve minulý týden vstoupila do předprodeje, se v Praze na Černém Mostě střetla s dodávkou. Loni, ještě před uvedením, boural na plzeňské dálnici na okraji Prahy také testovací prototyp z Mladé Boleslavi.

Škodu Octavii představila automobilka v prosinci, minulý týden zahájila novinářské prezentace v Algarve.

Testovací prototypy však stále brázdí české silnice, červená škodovka tak vyjela i v pondělí ráno do chumelenice. Revírem testovacích vozů jsou hlavně úseky dálnic R10 (mladoboleslavská) a D11 (hradecká).

Jeli jsme v nové octavii

První jízdní dojmy ze svezení se s novou škodovkou čtěte zde

Výlet jedné z nich skončil předčasně na okraji Prahy v dálničním uzlu na Černém Mostě, kde se právě tyto dvě rychlostní komunikace stýkají.

Dopravní servis - Doprava.iDNES.cz

Octavia se speciálními registračními značkami se zelenými znaky si pochroumala čumák na kruhovém objezdu u obchodního centra. Odnesl to pravý přední roh vozu. Auto s prasklým předním nárazníkem a pomačkaným blatníkem a kapotou natočil čtenář iDNES.cz Jiří Adam.

Policie o nehodě neví

Podle informací iDNES.cz účastníci k nehodě pravděpodobně nevolali policii. Ta tuto bouračku ve svých záznamech z pondělního dopoledne nemá. Zákon říká, že účastníci nehody nemusí policii volat, pokud škoda na vozidlech nepřesáhla sto tisíc korun nebo nedošlo ke zranění nebo usmrcení.

Je ovšem pravděpodobné, že mají testovací řidiči Škody instrukce v případech, že je možné s autem pokračovat, podobné "malé" škody pomíjet. Obzvlášť v situacích, jako je ta, kdy podle postavení aut a poškození šlo pravděpodobně o nedání přednosti v jízdě, v čemž by měl být škodovácký řidič nevinně.

Fotogalerie

Prototypy totiž podle vnitřních regulí firem nesmí dlouho stát odstavené na nechráněném místě a řešení takového ťukance by při pondělní dopravní situaci v Praze přišlo na řadu až po mnoha hodinách.

V případě, že je poškození na testovacím vozidle větší, musí řidič auto co nejrychleji přikrýt plachtou před zvědavci. Krom toho jsou totiž výrobci aut také velmi hákliví na obrázky svých nabouraných modelů.

Zajímavé také je, že se do malé nehody, kterých se za pondělní dopoledne staly v zasněženém Česku stovky (o dopravní situaci v Česku čtěte více zde), přimotalo jedno ze základních provedení octavie. Konečně tedy víme, jak bude vypadat nejlevnější nová škodovka, která dostala startovací cenu 335 tisíc. Má černé nelakované kliky dveří a kryty zrcátek.

Nová Škoda Octavia bourala v kalamitě v Praze na Černém Mostě.

Vývojový prototyp má třeba velkoplošné střešní okno, které bude za příplatek dvacet tisíc, prozatím ovšem není k objednání, v ceníku je u této položky poznámka "k dispozici později".

Rejdiště prototypů

Není to první případ poničeného testovacího prototypu. Loni v létě, jen chvíli před uvedením Škody Rapid havaroval na plzeňské dálnici prototyp Seatu Toledo, což je dvojče rapidu, které se vyrábí na stejné lince v Mladé Boleslavi. O nehodě čtěte více zde.

Prahu také neustále křižují více i méně zamaskované prototypy nových mercedesů, jeden z nich se dokonce v roce 2008 střetl s tramvají v centru města u Masarykova nádraží.







Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Vodíkový tahač Nikola One
Autofotka týdne: Svět amerických trucků chce změnit vodíkový tahač Nikola

Tahače, hlavně ty americké s dlouhým čumákem, jsou opravdovými králi silnic, ikonami obdivovanými po celém světě. V Salt Lake City představili nový tahač úplně...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.