Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nafta natekla už i do cayennu a imprezy

aktualizováno 
Automobilový svět už není co býval. V době dieselové šplouchá nafta v nádrži i těm ortodoxním pijákům benzinu. K mání už je i naftové Subaru Impreza. A co nevidět budete u černého tankovacího stojanu vystávat, než se napojí stolitrová nádrž naftového Porsche Cayenne.

Subaru Impreza | foto: Subaru

Automobilka, která tvrdohlavě trvá na tom, že nejlepší je pohon všech kol kombinovaný s písty kmitajícími proti sobě, představila veřejnosti svůj první turbodiesel vlastní konstrukce po dlouhém čekání loni. Po legacy a foresteru se boxer se svými dieselovými 150 koňmi nastěhoval i pod kapotu nositele legendárního jména Impreza.

Jestli bude naftu jednou tankovat i ikonické STI, není moc pravděpodobné. Ale když se dá v Česku koupit Impreza STI jako třísetkoňový náklaďák (ve verzi N1), kdo ví... Každopádně je i turbodieselová impreza ke koupi s odpočtem DPH.

Základní cena verze Active s tempomatem, stabilizačním systémem VDC, čtyřmi airbagy a automatickou klimatizací a 350 newtonmetry krouticího momentu je za 625 tisíc. Můžete si ale přikoupit i sadu spojlerů, bixenonová světla, sportovní sedadla a další vymoženosti, které zdobí i benzinové verze.

Nejpomalejší porsche: Cayenne TDI

Druhým výtečníkem, pod jehož kapotou jsme si uměli představit všechno jiné, jen ne naftový motor, je porsche. S turbodieselem pod kapotou cayennu také na český trh dorazilo porsche nejpomalejší. Motor pochází od Volkswagenu, jehož otěže před nedávnem Porsche převzalo. Pokud tedy jezdíte v Audi Q5, A4, A6 a dalších s nápisem 3,0 TDI na zádi, můžete tvrdit, že máte stejný motor jako porsche.

Turbodieselové Porsche Cayenne

Cayenne rozjede 240 naftových koní "jen" na 214 kilometrů v hodině, z nuly na stovku mu to trvá 8,3 sekundy, ale zato vystačí s 9,3 litry nafty na sto kilometrů kombinované jízdy. Náplastí za zvuk, co porschistům uši nepohladí, je 550 krouticích newtonmetrů, které si poradí s 2 240 kily cayennu.

První porsche s šestiválcovým třílitrovým TDI startuje na ceně 1 631 000 Kč. Jestli vám nafta opravdu nevoní, nesmutněte, na příští rok chystá Porsche hybridní cayenne kombinující přeplňovaný benzinový třílitr s elektromotorem.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.