Originální Lamborghini Murciélago, jeho kopii pohání motor od Audi

Originální Lamborghini Murciélago, jeho kopii pohání motor od Audi | foto: Lamborghini

Naftové ferrari za 400 tisíc, nebo lamboaudi?

  • 34
Toužíte po ferrari nebo lamborghini, vaše finanční možnosti ovšem sahají maximálně k peugeotům, v lepším případě audi? Řešení je jednoduché, ferrari se dá pořídit za 10 tisíc liber, lamborghini za necelých pětasedmdesát tisíc euro.

S novým silničním zákonem řidiči zpomalili, takže se nepozná, že narozdíl od originálu váš falešný supersport neumí atakovat třístovku. Ovšem pozor na závody na semaforech, porážka hrozí i od trochu nasupenějšího hatchbacku.

Peugerrari

Ferrari 360 Modena od firmy Extreme Cars vychází z jednoho z nejkrásnějších kupé devadesátých let Peugeotu 406 kupé. Design obou má na svědomí italský Pininfarina.

Tím, že mají šestku ve jméně ovšem společné znaky končí. Falešnému ferrari se roztáčí špatná kola, odveze moc lidí a motor je také na modenu na nesprávném konci auta.

Kit v ceně deseti tisíc liber (420 000 Kč) pomůže poupravit exteriér. Že ale něco není v pořádku prozradí motor, který namísto burácení za hlavami posádky, čtyř- maximálně šestiválcově vrní nad přední nápravou.

Po otevření zadní kapoty se namísto mnohaválcové skulptury s magickým jménem ferrari otevře 390 litrů kufru.

Praktickou stránku vyznává také interiér, pojme namísto obvyklých dvou hned čtyři cestující; za 100 liber se však dá dokoupit speciální zástěna, která 406 coupé o dvě místa obere

Pokud neuznáváte čistou modrou krev italské automobilové šlechty, můžete mít třeba dieselové skoro-ferrari. Kupé "čtyřistašestky" se dalo pořídit s benzinovými čtyřválci o objemu 2,0 a 2,2 litru (100 a 116 kW) a naftovým 2,2litrovým 98kilowattovým HDičkem. Vrcholem nabídky pak byl třílitrový benzinový šestiválec s výkonem 207 koní (152 kilowattů).

Audilambo

V Lamborghini vládne německá automobilka Audi, jeho motory si vypůjčují extrémní modely z Ingolstadtu S6 a S8. Opačný postup zkouší německý výrobce Cyclone. Do posledního šroubku okopíroval vnitřnosti, interiér a samozřejmě také karoserii Lamborghini Murciélago.

Motor ovšem nepochází z nóbl chovu ze Sant´Agata Bolognese, ale má na sobě čtyři propletené kruhy Audi.

Nabídka německých napodobovačů je širší než v případě Lamborghini. Cyclone Murciélago je k mání ve třech verzích: 334 koňový (246 kW) osmiválec 4,2 litru vyjde na 74 800 euro (asi 2,1 milionu korun), Cyclone S8 s výkonem 265 kW (360 koní) stojí 81 800 (2,3 milionu) a konečně šestilitrový dvanáctiválec W12 se 450 koňmi (331 kW) stojí 88 800 euro (2,5 milionu).

Všechny dostanou automatickou převodovku Tiptronic a omezovač na dvěstěpadesátikilometrovou rychlost, průměrná spotřeba se má udržet na dvanácti litrech benzinu.

***
O replikách...

Pravděpodobně nejčastěji kopírované auto je legendární Lotus 7 původně vytvořený Colinem Chapmanem v roce 1957. Repliku nejpurističtějšího sporťáku vyrábí mimo mnoha ostatních také český Kaipan.

Další často napodobovaná auta jsou Porsche 356, AC Cobra, nebo Ferrari F40. Jako oblíbený základ replik ferrari a lamborghini slouží často Pontiac Fiero.

Velmi exoticky působí například estonská replika Lotusu 7 postavená na základech nesmrtelného "žigulíku".

Hotové repliky se dají pořídit na www.kitcars.com nebo na www.kitcarlinks.com.

Vzpomínky pamětníka:
V komunistickém Československu kdosi postavil funkční a vcelku podařenou repliku Lamborghini Countach. Jako základ posloužila volha (včetně původních kol). Vzpomínáte si na ni? Víte o ní něco? Pište do diskuze pod článkem, nebo na auto@idnes.cz

,