Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Naftové sportování s Audi TT TDI

  14:10aktualizováno  14:10
Naftové pohonné jednotky se začínají čím dál více prosazovat i ve sportovních vozech, tedy na poli, kde jasně dominují motory benzinové. Posledním příkladem tohoto trendu je dieselové Audi TT, které výrobce představil v Ženevě.

Audi TT TDI | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Audi se chlubí tím, že nové TT s naftovým motorem pod kapotou je prvním sériovým dieselovým sportovním vozem. V realizaci tak TT předběhlo i Audi R8, které má pod kapotu dostat naftový dvanáctiválec, ale zatím je vše pouze ve fázi konceptu. ZDE

Naftové TT dostalo pod kapotu koncernový commonrailový čtyřválec 2,0 TDI s výkonem 125 kW (170 koní) a točivým momentem 350 Nm. Právě kvůli této vysoké hodnotě, která je shodná s nejsilnějším benzinovým motorem v TT, má novinka standardně pohon všech čtyř kol quattro.

K dispozici bude naftový motor jak pro coupé, tak pro roadster, v obou případech se o přenos hnací síly postará šestistupňová manuální převodovka. Šestnáctiventilový naftový čtyřválec je výkonově tím nejslabším motorem, jaký si bude možné pod kapotu TT objednat.

To má samozřejmě svůj vliv na jízdní dynamiku – TT Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s, roadster potřebuje ještě desetinku navíc. Maximální rychlosti pak jsou 226 a 223 km/h. Připočtěme k tomu všemu ještě tvrdý chod dieselu a jeho zvuk a je jasné, že TT v tomto provedení rozhodně není určeno pravověrným milovníkům sportovní jízdy. Obzvláště ne v kabrioletu.

Zákazníci se tak budou rekrutovat spíše z řad zájemců o agilní, svižný a stylový automobil schopný zdolávat i delší vzdálenosti. Přesně takové majitele pak bude hřát příjemná spotřeba novinky, 5,3 litru na 100 kilometrů u coupé a 5,5 litru na 100 u roadsteru.

Audi TT TDI





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.