Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Naftové sportování s Audi TT TDI

  14:10aktualizováno  14:10
Naftové pohonné jednotky se začínají čím dál více prosazovat i ve sportovních vozech, tedy na poli, kde jasně dominují motory benzinové. Posledním příkladem tohoto trendu je dieselové Audi TT, které výrobce představil v Ženevě.

Audi TT TDI | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Audi se chlubí tím, že nové TT s naftovým motorem pod kapotou je prvním sériovým dieselovým sportovním vozem. V realizaci tak TT předběhlo i Audi R8, které má pod kapotu dostat naftový dvanáctiválec, ale zatím je vše pouze ve fázi konceptu. ZDE

Naftové TT dostalo pod kapotu koncernový commonrailový čtyřválec 2,0 TDI s výkonem 125 kW (170 koní) a točivým momentem 350 Nm. Právě kvůli této vysoké hodnotě, která je shodná s nejsilnějším benzinovým motorem v TT, má novinka standardně pohon všech čtyř kol quattro.

K dispozici bude naftový motor jak pro coupé, tak pro roadster, v obou případech se o přenos hnací síly postará šestistupňová manuální převodovka. Šestnáctiventilový naftový čtyřválec je výkonově tím nejslabším motorem, jaký si bude možné pod kapotu TT objednat.

To má samozřejmě svůj vliv na jízdní dynamiku – TT Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s, roadster potřebuje ještě desetinku navíc. Maximální rychlosti pak jsou 226 a 223 km/h. Připočtěme k tomu všemu ještě tvrdý chod dieselu a jeho zvuk a je jasné, že TT v tomto provedení rozhodně není určeno pravověrným milovníkům sportovní jízdy. Obzvláště ne v kabrioletu.

Zákazníci se tak budou rekrutovat spíše z řad zájemců o agilní, svižný a stylový automobil schopný zdolávat i delší vzdálenosti. Přesně takové majitele pak bude hřát příjemná spotřeba novinky, 5,3 litru na 100 kilometrů u coupé a 5,5 litru na 100 u roadsteru.

Audi TT TDI





Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
PŘÍMÝ PŘENOS: Sledujte start Rallye Revival na Václavském náměstí

Už po sedmé bude z centra Prahy startovat veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postaví legendy motoristického sportu. Přímý...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.