Audi TT TDI

Audi TT TDI | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Naftové sportování s Audi TT TDI

  • 7
Naftové pohonné jednotky se začínají čím dál více prosazovat i ve sportovních vozech, tedy na poli, kde jasně dominují motory benzinové. Posledním příkladem tohoto trendu je dieselové Audi TT, které výrobce představil v Ženevě.

Audi se chlubí tím, že nové TT s naftovým motorem pod kapotou je prvním sériovým dieselovým sportovním vozem. V realizaci tak TT předběhlo i Audi R8, které má pod kapotu dostat naftový dvanáctiválec, ale zatím je vše pouze ve fázi konceptu. ZDE

Naftové TT dostalo pod kapotu koncernový commonrailový čtyřválec 2,0 TDI s výkonem 125 kW (170 koní) a točivým momentem 350 Nm. Právě kvůli této vysoké hodnotě, která je shodná s nejsilnějším benzinovým motorem v TT, má novinka standardně pohon všech čtyř kol quattro.

K dispozici bude naftový motor jak pro coupé, tak pro roadster, v obou případech se o přenos hnací síly postará šestistupňová manuální převodovka. Šestnáctiventilový naftový čtyřválec je výkonově tím nejslabším motorem, jaký si bude možné pod kapotu TT objednat.

To má samozřejmě svůj vliv na jízdní dynamiku – TT Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s, roadster potřebuje ještě desetinku navíc. Maximální rychlosti pak jsou 226 a 223 km/h. Připočtěme k tomu všemu ještě tvrdý chod dieselu a jeho zvuk a je jasné, že TT v tomto provedení rozhodně není určeno pravověrným milovníkům sportovní jízdy. Obzvláště ne v kabrioletu.

Zákazníci se tak budou rekrutovat spíše z řad zájemců o agilní, svižný a stylový automobil schopný zdolávat i delší vzdálenosti. Přesně takové majitele pak bude hřát příjemná spotřeba novinky, 5,3 litru na 100 kilometrů u coupé a 5,5 litru na 100 u roadsteru.

Audi TT TDI