Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Naftový extrémista: Chevrolet WTCC Ultra

aktualizováno 
Snad přímo ze stránek komixů přifrčela na pařížský stánek korejského Chevroletu studie WTCC Ultra. I když na to nevypadá, dojela na něj po svých a po svých. Na autosalonu totiž představuje nový diesel, který se příští rok chystá do sériových modelů.

Chevrolet WTCC Ultra | foto: Chevrolet

Nasupený závodní speciál poukazuje na úspěšné účinkování automobilky v šampionátu okruhových vozů WTCC.
 
Všechny míry jsou, jak se na studii sluší a patří, velkoryse přehnané. Autorem agresivního kabátu je pětadvacetiletý designér Ewan Kingsbury z GM Australia. "Při navrhovaní přední části jsme se nechali inspirovat dravými ptáky,“ vysvětluje.

Na Chevroletu WTCC pracoval stejný tým, který vytvořil studii Chevroletu Camaro.
 
Hlasy ze zákulisí říkají, že se ve svalech pařížského konceptu dají rozluštit náznaky tvarů budoucího chevroletu, který zamíří proti reprezentantům třídy focusu, astry a méganu.

Plně funkční provozuschopná studie WTCC Ultra je 4321 milimetrů dlouhá, 1906mm široká a 1 569 mm vysoká. Rozvor je 2,65 m.

***

FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE: CHEVROLET WTCC ULTRA

***

WTCC Ultra má všechny stylotvorné prvky "ultrapřehnané" - nenasytná tlama chladiče s obřím logem automobilky uprostřed spolkne každého, kdo by se na auto křivě podíval, pod ní trůní obrovský přední spojler olizující asfalt závodního okruhu, svaly a šlachy na bocích doplňují obrovská stříbřitá kola.

Směrovky, umístěné v horní části sdruženého světlometu, slouží jako vizuální orámování projektorových reflektorů, složených z LEDek.

Na zádi nesmí chybět křídlo, které by záviděly i speciály z filmu Rychle a zběsile. Jako šperk na těle kulturisty se pak vyjímá zdvojená koncovka výfuku, umístěná uprostřed zadního nárazníku.

I přes dojem autosalonového hejska, který WTCC budí, má pod kapotou naftový motor. Nový common-railový turbodieselový dvoulitr, který se v příštím roce podívá pod kapotu sériových modelů epica a captiva, je v případě pařížského speciálu vyladěn na 190 koní.

WTCC Ultra má vpředu i vzadu nezávislé zavěšení McPherson. Dolní rameno závěsu předních kol tvoří trojúhelníkový závěs, vzadu pak jsou dvě přídavná příčná a jedno podélné rameno. 

Karoserie, která je vyvedena v laku "Stealth Blue“ je vyrobená ze skelných a uhlíkových vláken. Plochá podlaha i přední a zadní spojler jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu.

"Našim cílem při návrhu interiéru bylo přenést ryze sportovní charakter exteriéru vozu i do jeho vnitřku," vysvětluje Breony Crittenden, designer, který u GM Australia odpovídá za barvy a materiály. "Vsadili jsme na tmavé povrchy, do kterých je vložený například neleštěný kov nebo tkanina z uhlíkových vláken." Materiál, který designéři použili je tajný. Horní plocha palubní desky je pogumovaná.

CHEVROLET WTCC ULTRA V ČÍSLECH

délka (mm)

4 324

šířka (mm)

1 906

výška (střecha / zadní spojler, mm)

1 490 / 1 569

převis přední / zadní (mm)

935 / 739

rozvor (mm)

2 650

rozchod vpředu / vzadu (mm)

1 685 / 1 670

motor

čtyřválcový turbodiesel
common-rail

zdvihový objem (cm3)

1991

výkon (kW/k)

139 / 190


V zájmu co nejpříznivějšího rozdělení hmotnosti sedí řidič co nejvíce vzadu a velmi nízko. Všechny ovládací prvky jsou umístěné přesně tam, kde je řidič potřebuje mít – to platí samozřejmě především pro volant a řadicí páku sekvenční převodovky a také pro nastavitelné pedály, elektrické spínače na středové konzoli nebo vnitřní kliky dveří.

Více dozadu posunutý je i volant, který na dvou displejích poskytuje řidiči všechny potřebné údaje. Hlavní kruhový informuje o zařazeném rychlostním stupni, rychlosti jízdy, teplotách, stavu kapalin a rozdělení brzdné síly. Tento centrální displej se ovládá čtyřmi tlačítky na volantu. Druhý displej, umístěný na vrcholu věnce volantu, informuje řidiče o optimálním okamžiku pro přeřazení.

Řidič sedí v sportovních anatomických sedadlech s rámem z uhlíkových vláken, k dispozici jsou 6-bodové bezpečnostní pásy. Zajímavostí je, že na celém autě nelze najít žádné logo nebo nápis prostě jenom vyražený – všechny jsou vytepané, vyfrézované, nebo odlité.

Autoři: ,




Nejčtenější

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.