Naftový Nissan Micra patří k levnějším

  19:03
- Oproti dieselové konkurenci je nejmenší z Nissanů levnější při solidní základní výbavě. Škoda jen, že nelze dokoupit druhý airbag. Jako každý diesel je Micra střízlivá ve spotřebě a ani moc hluku vznětový motor nevydává. S objemem motoru 1,5 litru a výkonem 58 koní však vůz přece jen příliš síly nepobral. Kufr má menší a v interiéru je znát, že Micra je užší než konkurenční vozy. Dobrý dojem při testu zanechaly výborné jízdní vlastnosti.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Nissan můžete koupit
na www.automodul.cz

V době, kdy lze s trochou nadsázky říct, že auto stárne rychleji než jepice, se ani Micra nemohla vyhnout inovaci. Kromě takřka pouhých kosmetických změn na přídi a v zadních partiích je asi nejpříjemnější letošní změnou tvarování předních sedadel. Ta mají výborné boční vedení a jsou správně tuhá. V jinak praktickém interiéru, kde je i vnitřní cirkulace vzduchu, naopak chybí jakékoliv místo pro odložení nápoje. Pro ostatní věci je odkládacích míst dostatek.
Návrháři však trochu zapomněli na to, že výškové nastavení světel se využívá hlavně ve tmě, a proto by ovladači prospělo, kdyby byl osvícený. Trochu spartánsky působí i přístrojová deska, kde chybí otáčkoměr, naopak praktickým doplňkem jsou v uspěchané době digitální hodiny. Přes otvory ventilace a topení uprostřed palubní desky do kabiny teplý vzduch nepřichází, a v zimě tedy nezbývá než je uzavřít a vytápět interiér přes ostatní průduchy.
Jedničku si zaslouží výborný volant, horší je jeho ztuha jdoucí výšková regulace. Díky volantu s posilovačem řízení, mohutné přídi a téměř kolmému víku kufru je orientace v Micře snadná. Místa na pohodlných zadních sedadlech je na tuto třídu dost, jen cestující uprostřed si moc pohodlí neužije.
Po technické stránce je Micra příjemným překvapením. Z nižšího zdvihového objemu sice pramení i nižší výkon a točivý moment, přesto však není Micra líná. Výzvou jsou pro malého Nissana jen táhlá dálniční stoupání, tam už o stotřicítce uvažovat nelze. Zato ve městě je Micra díky zátahu od nízkých otáček příjemně mrštná. To vše při přijatelné spotřebě. Ve městě se pohybuje okolo šesti litrů na sto kilometrů, mimo město se bez problémů dostává pod pět litrů. Pochvalu si zaslouží i jízdní vlastnosti japonského vozítka, lepší by mohlo být řazení. Páka ční až příliš do prostoru a hlavně řazení pátého rychlostního stupně je značně nejisté.
Do slušně čalouněného zavazadlového prostoru je široký a vysoký vstup, víko kufru se otevírá dostatečně vysoko, při zavírání lze použít praktické madlo. Handicapem je však malý objem kufru. Standardně je dodáváno asymetricky dělené zadní sedadlo, čímž lze kufr různě zvětšovat.

Očima designéra
Micra nepatří mezi estetické zázraky, nenabízí nic, co by byť na chvilku zatajilo dech. Celkový tvar je silně nenápadný, ani mluvit o nadčasovém vzhledu nelze. Na druhou stranu však vyvolává pocit milého autíčka. Hlavně díky oblé, boubelaté škatulce lze s trochou nadsázky hovořit o japonském batoleti s velkýma, důvěřivýma očima.
Nedynamická, spíše mohutná přední část je dobře viditelná z místa řidiče - žádný strach z případného předního nárazu. Bokům vozu s nenásilně vykrojenými čtyřmi dveřmi by však slušela větší šířka, a to nejen vnější. I větší kola by s "kabátem" lépe ladila. Nedorostlý klukovský výraz auta je umocněn "rozcuchanými" dveřními ochrannými lištami, které vytvářejí dojem nešetrného doteku s jiným vozidlem.
PAVEL HUŠEK

Prognóza odhadce
Ani nedávná modernizace šest let starého typu neovlivní vývoj ceny v závislosti na jeho stáří - bude pravděpodobně poplatný trendu u malých asijských automobilů. Auta této provenience se vznětovým motorem v našich krajích nepatří k bazarovým bestsellerům. Lze předpokládat, že nepoškozené auto s najetými osmdesáti tisíci kilometry, udržované a ve velmi dobrém stavu, se bude po pěti letech nabízet za 125 až 135 tisíc korun, tři roky stará Micra bude stát okolo 175 tisíc korun. To je v porovnání s konkurencí méně. Například v Německu vyrobené auto stejné kategorie a stejného stáří bude o patnáct až dvacet procent dražší.
V kategorii malých vozů má dnes Micra na českém trhu podíl asi 0,2 % a tento poměr se pravděpodobně v příštím období výrazně nezmění.
PETER KOLNÍK

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA
Výkonová charakteristika/Kultivovanost chodu 7
Pružnost 8
Řazení/odstupňování převodovky 5
Spotřeba v testu 8

KAROSERIE A INTERIÉR
Prostor na předních sedadlech 6
Prostor na zadních sedadlech 1) 7
Využití zavazadlového prostoru 2) 5
Výhled z vozu 3) 9
Vybavení interiéru 6

PODVOZEK
Jízdní vlastnosti (v běžném provozu) 8
Jízdní vlastnosti (v krajních mezích) 9
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8

Poznámka: Daný vůz byl hodnocen v kontextu s konkurenty v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový). Hodnocení je výsledkem testovacích jízd dvou různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami. 1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 184 cm. 2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor. 3) Vpřed i vzad.
Design testovaného vozu hodnotí přední český designér Pavel Hušek. Prognózu odhadce sestavuje Peter Kolník, šéf tuzemské pobočky firmy Eurotax, která sleduje ceny aut po celé Evropě.

Testovaný vůz

Model

Nissan Micra 1,5DL

Výkon motoru (kW/k)

42/58

Točivý moment (Nm)

95

Spotřeba (l/100 km) *

6,8/4,3/5,2

Zrychlení 0-100 km/h (s)

18,7

Max. rychlost (km/h)

146

Objem zavazadlového prostoru (l)

206
Výbava porovnávaných vozů

Airbag řidič/spolujezdec

ano/ne

ABS

ne

El. stahování předních oken

ne

Centrální zamykání

ano

Klimatizace

ne

Cena (Kč)

284 050

Poznámka: *město/mimo město/kombinace; **el. ovládání oken + centr. zámek; ***cena platí do konce roku, pak 299 000 Kč

Pramen: AUTO MOTO

přední sedadla

absence držáku nápoje

Praktické je umístění ovládačů ventilace v horní části palubní desky.

Lakované nárazníky a zrcátka nejsou v základní ceně Micry.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...