Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nafukovací fordy pomáhají testovat nové tempomaty

aktualizováno 
Americký Ford se zřejmě zhlédl v dceřiném Volvu a připravuje řadu prvků aktivní bezpečnosti, které mají pomoci zabránit kolizi. K jejich testování používá neobvyklý prvek – nafukovací makety namísto skutečných vozů.

Crashtesty s nafukovacími maketami | foto: Ford Motor Company

Kromě hledání cesty z finanční krize americký Ford naštěstí nepolevuje ani v oblasti vývoje. Automobilka například pro své vozy chystá nové bezpečnostní prvky, které by se následně mohly objevit i v některých evropských modelech.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford můžete koupit na www.automodul.cz

Připravuje například adaptivní tempomat a s ním související systém varování před kolizí a asistent v krizových situacích. Tyto funkce jsou již dobře známy z řady evropských vozů včetně automobilů značky Volvo, která stále ještě do koncernu Ford patří. Automobilka se ale nezmiňuje, zda při vývoji těchto systémů využívá know-how švédské dcery, nebo zda tak činí zcela na vlastní pěst.

Crashtesty s nafukovacími maketami

Ať tak či onak, Ford musí ve vlastních vozech radarové systémy důkladně otestovat a naladit. Jinak by nemohly fungovat správně. Automobilka prozradila, že právě k tomuto testování používá velmi neobvyklé pomůcky.

Jde o nafukovací makety automobilů v životní velikosti. Ford používá na tucet takových nafukovacích atrap různých velikostí a tvarů. Účelem je nasbírat data a prakticky vyzkoušet citlivost radarového systému a jeho účinnost.

Crashtesty s nafukovacími maketami

Výhodou používání nafukovacích maket je skutečnost, že při případném střetu s nimi nedochází k poškození automobilu. Maketa má sice velikost skutečného vozu, ale váží pouhých 18 kilogramů a navíc je samozřejmě velmi pružná. Na testovacích drahách Fordu proto trochu legračně létají vzduchem obří modré balóny.

Ačkoli jeden takový balón stojí přes 200 000 korun, Ford si pochvaluje úspornost testů. Je to logické, protože při případné nehodě není nutno nic opravovat. A navíc se tím výrazně zvyšuje bezpečnost samotných testovacích jezdců.

Nový adaptivní tempomat s funkcí varování před kolizí a brzdovým asistentem si budou moci zákazníci zakoupit nejprve v modelu Taurus a ve vlajkové lodi koncernu, Lincolnu MKS. Obojí platí pro vozy modelového roku 2010, které brzy přijdou na trh.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.