Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Náklad zvýší spotřebu vozu až o dva litry

aktualizováno 
-
Tři jízdní kola na střešním nosiči plně obsazeného auta zvýší spotřebu o dva litry na sto kilometrů. A zatížený vůz bez jízdních kol, zato se střešním boxem, polyká průměrně o 0,6 litru více než auto, ve kterém jede jen řidič se spolujezdcem bez dalších zavazadel.

Vyplynulo to z testu spotřeby se Škodou Fabia 1.4 16V, která v redakci MF DNES absolvuje už druhou polovinu dlouhodobého testu na 40 tisíc kilometrů.

Jak se testovalo

Redakční fabia se třikrát vydala na okruh dlouhý 154 kilometrů, z nichž 90 procent připadlo na dálnice. Poprvé seděl ve voze řidič se spolujezdcem. Podruhé kabinu zatížilo celkem 400 kilogramů, což reprezentuje auto při jízdě na dovolenou čtyři cestující a desítky kilogramů zavazadel. Nevelký kufr malého auta navíc obohatil střešní box o objemu 350 litrů s dalším pětadvacetikilogramovým zavazadlem. Náklad se tak přiblížil maximálnímu zatížení vozidla.

Co na to spotřeba?

Zatímco při první jízdě s nenaloženým vozem polykala fabia v průměru 6,9 litru benzinu na sto kilometrů, plně naložený vůz se střešním boxem spotřeboval o šest desetin litru více: 7,5 litru na sto kilometrů. Potřetí vyjela Škoda Fabia na zkušební trať se třemi horskými koly na střeše a kabinou zatíženou celkem 375 kilogramy. Tři bicykly vážily 50 kilogramů, takže auto dostalo zhruba stejné zatížení jako v druhé jízdě. Tentokrát však spotřeba ve srovnání s první jízdou vyletěla nahoru v průměru o dva litry na sto kilometrů.

Dovolená se prodraží

Ve všech třech jízdách ukázal palubní počítač průměrnou rychlost 110 kilometrů v hodině, na dálnici se řidič snažil udržovat maximální povolenou rychlost. Jízda na dovolenou se tak rázem prodraží. Spotřebuje-li auto o dva litry víc, než je motorista zvyklý během roku, dělá rozdíl u pěti set ujetých kilometrů deset litrů, u tisíce kilometrů dvacet litrů. Při tankování tuzemského benzinu za třicet korun je rozdíl v prvním případě tři sta korun, ve druhém dvojnásobný. U dražšího zahraničního benzinu rostou náklady ještě rychleji. "Spotřeba se razantněji zvýší na německých dálnicích, kde je rychlost neomezená," říká Ladislav Hynek z pražského Ústavu pro výzkum motorových vozidel.


Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.