Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nářadí šampionů pro obyčejné smrtelníky: Aprilia RSV4

aktualizováno 
Italská Aprilia poprvé představila podobu svého nového superbiku. Ten by se měl objevit na závodních tratích příští rok. Jeho odvozená verze pro normální smrtelníky bude k mání ještě v průběhu téhož roku.

Aprilia RSV4 | foto: Aprilia

Aprilia má za sebou dvě veleúspěšné závodní sezóny v MotoGP – v letech 2006 a 2007 vyhrála třídy 125 a 250 ccm jak mezi jezdci, tak mezi konstruktéry.

Zjevně i tyto úspěchy přispěly k rozhodnutí vrátit se do Mistrovství světa superbiků – WSBK. Podoba dlouho očekávané RSV4, která bude protagonistkou tohoto comebacku, byla odtajněna minulý týden na setkání dealerů koncernu Piaggio (kam Aprilia spadá) v Miláně.

Z technických dat stroje je znám zatím jen objem motoru - 1000 ccm – a výkon přes 210 koní při 13 500 otáčkách (omezovač je v 16 000). Konstrukčně se jedná o čtyřválec do V se sevřením válců 65 stupňů, jehož ovládání bude probíhat pomocí technologie ride-by-wire (elektronický plyn).

Motor pro Aprilii RSV4

První ostré jízdy jsou naplánovány na konec letošního roku, v sezóně 2009 by se Aprilia již chtěla účastnit seriálu WSBK.

Běžní smrtelníci by se k tomuto rychlému zboží měli dostat jen o něco málo později v průběhu téhož roku: nejprve se objeví limitovaná série (1000-1500 ks) homologovaná pro silniční provoz s výkonem sníženým na cca 180 koní a vyzbrojená špičkovými podvozkovými komponenty. Její cena by se měla pohybovat kolem 20 000 eur.

Zhruba v druhé polovině roku 2009 bude následovat "standardní" verze s cenou lehce nad úrovní současných (dvouválcových) RSV, tedy kolem 350 000 Kč.

Podle očitých svědků je stavba stroje velmi kompaktní, srovnatelná se speciály MotoGP 250 cc. Přesto by měla být zachována jedna z předností superbiků Aprilia – ve srovnání s japonskými konkurenty jsou ergonomicky přijatelnější i pro jezdce mohutnějších postav. Alespoň šéfdesignér Aprilie Miguel Galluzzi, měřící přes 190 cm, se na motorku bez problémů vejde.

Aprilia RSV4

Podoba RSV4 vychází z tvarosloví, které známe z dosavadních superbikových modelů. Přibylo agresivity a také karbonu na kapotážích. Podle dalších zákulisních informací není vzhled stroje naprosto definitivní a k jistým změnám na kapotáži, rámu a kyvné vidlici dojde, v zásadě by však mělo jít o drobné modifikace.

Vyhraněný závodní charakter stroje bude patrný také z jednomístného sedla. Ti, kdo si budou přát dvoumístnou verzi, budou muset připlatit za přestavbový kit.

Jedním z prvních, kdo se do sedla nové RSV4 vyhoupl, byl Němec s mnohaletými zkušenostmi z MotoGP Alex Hofmann. Ten byl spatřen na okruzích v Jerezu, Estorilu a Valencii, kde testovali na letošní sezónu tovární jezdci Aprilie 125 a 250. Hofmann byl angažován coby testovací jezdec pro rok 2008 a závodní pro 2009.

Již dříve oznámili svůj vstup do WSBK značky BMW a KTM, a tak příznivci evropských motocyklů nebudou proti japonské přesilovce odkázáni jen na Ducati.

Vedle tohoto mistrovství plánuje Aprilia od následující sezóny 2010 také účast v americkém šampionátu AMA Superbike. Ta by měla proběhnout v souběhu s připravovaným razantním vstupem značky na severoamerický trh.

Autoři:




Nejčtenější

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.