Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nardo: nejrychlejší VW všech dob

  13:38aktualizováno  13:38
Zakladatelé značky Volkswagen by se asi divili. Z němčiny stroze přeložené jméno automobilky - "lidový vůz" - bude zdobit jeden z nejrychlejších supersportů planety - VW Nardo. Rychlostně překoná i závoďáky z Maranella či proslavené modely Porsche. Pár stovek majitelů získá za odhadovaných 6 až 7 miliónů korun, tedy přibližně za polovinu ceny připravovaného Ferrari FX, sporťák, který na italském okruhu Nardo překonal hned několik světových rychlostních rekordů.

První "zamyšlení na téma rychlost" Volkswagen představil již v roce 1997 na tokijském autosalonu. Později se supersportovní studie s prozatimním označením W12 objevovala na nejvýznamnějších motoristických akcích vždy v mírně inovované verzi. Až opakovaná testování na vysokorychlostním okruhu Nardo v jižní Itálii potvrdily správnost rozhodnutí managementu supersport vyrábět. Úspěšné působení na závodní dráze dokonce dalo novince italsky přitažlivé jméno.

A jak si tehdy ještě nazývaný koncept W12 na Appeninském poloostrovu vedl? První světové rekordy překonal již loni v říjnu, na konci února však sláva gradovala. Za 24 hodin superrychlý Volkswagen ujel 7749,4 kilometru, což znamenalo průměrnou rychlost 322,89 km/h. Za jednu hodinu dokázal na asfaltě okruhu Nardo ukrojit dokonce vzdálenost 328,16 kilometru. Všechny rekordy byly potvrzeny mezinárodní organizací FIA.

Pak již následoval ženevský autosalon, kde se wolfsburští nezapomněli ostrou závodní verzí ve své expozici pochlubit. Nardo zde opravdu budilo respekt, tisíce mušek nalepených na přídi mluvilo za své. Civilní varianta v dráždivém červeném odstínu zdobila stánek Giugarova Italdesignu, který se na návrhu karosérie podílel především.

Konstrukčně se Nardo od konkurentů příliš neliší. Dvanáctiválcový motor je uložen ve střední části automobilu, pomocí šestistupňové převodovky je síla přenášena na zadní kola s pneumatikami 275/40 ZR. Ze šestilitrového agregátu lze vyždímat šokující výkon 600 koní při 7000 ot/min. Úctyhodný točivý moment 620 Nm krotí elektronický trakční systém TCS, nechybí samozřejmě ani ESP a ABS.

Celá jednotka připomínájící dva spojené šestiválce váží nepříjemných 239 kilogramů, výhodou je naopak její kompaktnost. Díky kompozitním materiálům a hliníku přesto nardo s váhou 1200 kilogramů patří k nejlehčím ve své kategorii, což umožňuje famózní zrychlení pod 3,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 350-ti km/h.

Sporťák je dlouhý 4,55 metru, na výšku měří jen 1,1 metru. Aby designéři usnadnili cestujícím nastupování, použili nahoru otevírané křídlové dveře. Specialitou narda je i zadní spoiler, který se aktivuje při rychlostech vyšších než 120 km/h.

Přesný termín zahájení prodeje ještě není znám.

Volkswagen W12 Coupé

Volkswagen W12 Coupé

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.