Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nastává doba prvního umazávání bodů

  9:53aktualizováno  9:53
S připisováním trestných bodů začaly úřady hned v prvních dnech července 2006, tedy vzápětí poté, co začal platit nový silniční zákon. Lidé, kteří tehdy nějaký bod "získali", se tak mohou těšit, že jim je teď stejní úředníci smažou.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Martin AdamecMF DNES

Ovšem jen za předpokladu, že během celého roku od udělení první pokuty nedostali žádnou další.

Dvanáctiměsíční lhůta se odpočítává podle zákona od data, kdy dotyčný řidič zaplatí blokovou pokutu, případně ho pravomocně potrestá příslušný městský úřad.

Pokud je tato podmínka splněna, zmizí dotyčnému z jeho karty po roce čtyři trestné body. U lidí, kteří mají na svém kontě třeba jen dva body (například za jízdu bez zapnutého pásu), to neznamená, že "šli“ do minusu, a měli tedy další dva body k dobru.

Politici sice o něčem podobném uvažovali, nakonec však od podobných plánů ustoupili.

Zákon dává určitou šanci i lidem, kteří nasbírali třeba jedenáct bodů a pak začali jezdit podle pravidel, protože se báli odebrání řidičáku. Pokud člověk jezdí i druhý rok bez pokut, úřady mu znovu odečtou čtyři body.

A pokud se vzorně chová za volantem i třetí rok, smažou se mu všechny body, které ještě v tu dobu na svém kontě má.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.