Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nástupce Citroënu C5 se představí ještě letos

  11:22aktualizováno  11:22
"Cé-pětka" díky svým nekonvenčním tvarům mezi dynamicky a elegantně tvarované moderní citroëny příliš nezapadá. Vcelku razantním faceliftem prošla třemi lety. Už na podzim by mohlo být jasné, jak bude vypadat nástupce.

Nástupce Citroënu C5 | foto: caradisiac.com

Stejným jazykem mluvící Renault Laguna přijede v nové generaci koncem roku, v předsériové podobě by se měla představit vedle definitivně nového Fordu Mondeo už za dva měsíce v Ženevě.

Inovovat tedy musí i Citroën. Velká, bachratá C5, která oplývá nabídkou obřího vnitřního prostoru, už méně krásou a ladností, která zdobila nesmrtelné a dodnes pohledné předchůdce (CX, BX, Xantia...), se svým neforemným tělem vymyká stávající designové linii krásných moderních citroënů.

Server Caradisiac přinesl výběr obrázků z francouzských časopisů, který naznačuje, jak by mohla nová C5, připravovaná na rok 2008, vypadat.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O CITROËNECH 

Nová C5 bude postavená na platformě koncernu PSA, kterou nyní využívá Peugeot 407. Chybět nebude hydropneumatické odpružení, které dělá citroëny jedinečnými. Objeví se také volant s pevným středem, kterým se nyní chlubí menší C4, nebo systém AFIL upozorňující řídiče vibracemi sedáku na nežádoucí vyjetí z jízdního pruhu, .

Jak bude nový velký citroën vypadat se automobilový svět dozví možná na autosalonu ve Frankfurtu  koncem letošního léta. Je také otázkou, jestli dostane opět označení C5, nebo dostane nové jméno. Prozatím nikdy za celou historii automobilky (založeno 1919) se žádné dva modely citroënu nejmenovaly stejně.

Autoři: ,




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.