Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Redaktorka iDNES.cz na žhavém sedadle navigátora rally

aktualizováno 
Navigátor je důležitý parťák rallyového jezdce. Musí mít nervy jak špagáty a maximálně důvěřovat pilotovi. Podívejte, jak se píše itinerář. Redaktorka iDNES.cz z něj pak zkoušela číst pilotovi Honzovi Černému při tréninku. Kilometr a půl jí stačil.

Nejdůležitějším úkolem navigátora je sestavit itinerář a pak v závodě sledovat trať a číst z něj poznámky. Podle nich se pilot řídí. Detailní popis trati si píše posádka společně na každé rychlostní zkoušce. Každý spolujezdec si itinerář píše jinak, používá vlastní značky a znaménka, podle toho jak mu poznámky diktuje pilot při tréninku.

"Zatáčky máme rozdělené od jedničky do devítky. Jednička se jezdí naplno, šestka je pravý úhel a devítka je vracák," popisuje Černého navigátor Pavel Kouhout. "Tady máme levá jedna do pravé čtyři a brzda a ta se nesmí řezat, protože je uvnitř zatáčky překážka," čte ze svého itineráře. Rozumíte mu?

Rychlostní zkoušky bývají přibližně dvacet až čtyřicet kilometrů dlouhé. Pavlu Kohoutovi vychází přibližně jedna stránka itineráře na jeden kilometr.

"Nesmíme si lézt na nervy, protože spolu trávíme spoustu času," popisuje dvojice, která spolu jezdí osmou sezonu.

Dvojice si musí maximálně věřit, ani jeden nemůže udělat chybu. Navigátor musí absolovovat rallyovou školu. Musí znát pravidla a řády a dohlížet na organizační věci, třeba kdy být na startu.





Nejčtenější

Jak na rallye připravit Škodu Fabia R5
VIDEO: Jak se chystá rallyový speciál. Vše rozhodne šotolina

O nadcházejícím víkendu vystartují rallyové speciály na trať slavné „Bohemky“. První etapa pátého podniku Mistrovství ČR začíná v sobotu 1. července ve 14...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Další z rubriky

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.