Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrat dravé Fiesty

  17:11aktualizováno  17:11
Kromě již známých modelů představil Ford na ženevském autosalonu i nástupce legendární Fiesty XR2. Po boku nové Fiesty ST, však bylo další překvapení – koncept Fiesty RS a kousek dál se těšila zájmu přihlížejících "ostrá" Fiesta JWRC, která se poprvé představí na červnové Acropolis Rally.

Fiestu ST (Sport Technologies) zdobí agresivnější maska chladiče s většími otvory pro přívod vzduchu k motoru a masivnější nárazníky. Vzhled automobilu vylepšují ještě jedenáctipaprskové disky kol o rozměru 17“ obuté do nízkoprofilových pneumatik.

Interiéru dominují sportovní anatomicky tvarovaná sedadla čalouněná kombinací černé kůže a červeného textilního materiálu. Na středu opěradel je pak všité označení ST. Řidiče potěší kůží obšitý volant s leštěnými rameny a metalické pedály. Z leštěného kovu jsou i vnitřní kličky dveří a rukojeť ruční brzdy.


"Modely Ford ST se profilují jako vysoce stylové a mimořádně výkonné vozy, které nabízejí fantastické řidičské zážitky," vysvětluje Jost Capito vedoucí divize Ford TeamRS. "Pro ty, kdo žádají ještě více, máme modely řady RS - toto označení ponesou jenom ty vozy, které si je opravdu zaslouží."

Pod kapotou "estéčka" je ukryt čtyřválcový dvoulitr o výkonu 150 koní. Podvozek má oproti klasické fiestě jinak naladěné zavěšení kol s pozměněnými pružinami, upravená ramena, tužší stabilizátory a sportovní tlumiče.

Podle informací, které automobilka uvolnila, nabídne Fiesta ST o dvě sekundy lepší zrychlení z 0 na 100 km/h než standardní model poháněný motorem 1.6 o výkonu 100 koní. Bližší údaje Ford uvolní až před uvedením "estéčka" na trh, které je plánováno ke konci roku 2004.

Opravdu minimum informací uvolnil Ford o konceptu Fiesty RS. Automobil budící respekt masivními nárazníky s velkými otvory pro přívod vzduchu a vytaženými blatníky je postaven na sníženém podvozku a osmnáctipalcových kolech.

Interiéru dominují skořepinová sedadla a kůží obšitý sportovní volant. Pohonnou jednotkou by měl být dvoulitr o výkonu přes 180 koní, což slibuje velké sportovní zážitky.


TEST Ford Fiesta 1.6: malý ďábel

Na základě Fiesty Rallye Concept připravil tým Motorsport soutěžní speciál s pohonem předních kol. Vůz je určený pro národní šampionáty třídy Super 1600 a sedmidílný šampionát Junior World Rally Championship.

Fiesta JWRC má vpředu speciální vzpěry McPherson, které umožňují nastavování vinutých pružin. Nastavitelný je i přední zkrutný stabilizátor. Zadní náprava je řešena pomocí vlečných ramen.


Citroën C2: baby WRC

Automobil je poháněn agregátem o objemu 1,6 litru s výkonem přes 215 koní při 8750 ot/min. Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou Hewland, která se ovládá páčkami na volantu. Kotoučové brzdy jsou samozřejmě na všech kolech.

Cestu za vavříny nebude mít Fiesta snadnou. Na startovní listině najdeme kromě jiných vozů úspěšné Renaulty Clio, ale i ambiciózní Suzuki Ignis. Navíc spolu s Fiestou JWRC bude mít na Acropolis Rally premiéru i Citroën C2.

Video ze ženevského autosalonu: Ford Fiesta ST

Rozměr 320x240, velikost 1 mb, typ souboru WMV. PŘEHRÁT
Rozměr 480x360, velikost 8 mb, typ souboru WMV. PŘEHRÁT

Ford Fiesta RS Concept a Fiesta ST na ženevském autosalonu 2004.

Novinka Ford Fiesta ST představená na ženevském autosalonu 2004.

Na autosalonu v Ženevě byla představena i "ostrá" Fiesta JWRC. Na kapotě vozu sedí soutěžácká jednička týmu Ford Rallye Sport Markko Märtin.

Ford Fiesta ST, RS, Rallye Concept a Fiesta JWRC.

Motor Fiesty ST má objem dva litry a dává výkon 150 koní.

Ford Fiesta ST a Fiesta JWRC

Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.