Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návštěva STK nemusí být noční můrou

  14:34aktualizováno  14:34
- Pro nejednoho majitele auta je blížící se termín technické kontroly příčinou neklidného spánku. Existuje několik cest, jak technickou kontrolu přesunout z roviny nervů do oblasti hladkého průběhu.
Na pár věcí vzpomínají motoristé ještě dříve, než za kontrolou vyrazí. "Nestačí přivézt jen auto. Kromě malého techničáku musí mít majitel s sebou i velký techničák a průkaz o platné emisní kontrole," říká Petr Peterka z pražského servisu STK. Kdo nemá platnou emisní známku, musí nejdříve nechat změřit výfukové plyny. Kontrolu emisí provádí většina servisů, u škodovek stojí okolo tří set korun. Taková zkouška naftového Citroena už však přijde na tisícikorunu.
Za samotnou technickou prohlídku se platí v závislosti na regionu mezi 270 a 400 korunami. "Nejdráž je překvapivě v severních Čechách, v Praze se platí okolo tří set padesáti. Ceny jsou to ale regulované, proto nejsou až tak vysoké," prozrazuje Miroslav Lhoták z Ústavu silniční a městské dopravy, který jednotlivé kontrolní stanice zastřešuje.
Je několik způsobů, jak STK s autem absolvovat. Buď si nechá majitel auto připravit na kontrolu servisem, nebo je odveze rovnou na stanici STK. "Osobně doporučuju jet rovnou na STK, kde technici sepíšou závady, které je zapotřebí odstranit," radí Miroslav Lhoták. Pokud potom do jednoho měsíce řidič přistaví auto už opravené k opakované prohlídce, zaplatí za ni jen okolo dvou set korun. "Dá-li ale auto do servisu s tím, že jej chce připravit na STK, nikdo mu nezaručí, že vůz kontrolou opravdu projde," tvrdí Miroslav Lhoták. Autorizované servisy mají navíc vysokou hodinovou sazbu, a tak příprava vozu na STK, kterou má řada servisů v ceníku, tu není laciná.
Na druhou stranu řada servisů nabízí, že vše vyřídí za majitele auta, což je pro něj komfortní. Servis v takovém případě auto prohlédne (a naúčtuje si za to i několik tisíc), vystaví potvrzení o emisích, odveze ho na STK a případné závady potom odstraní.
Mezi nejčastější závady při prohlídkách na STK patří vadné brzdy a špatně seřízené světlomety. K STK musí majitel auto přistavit poprvé po čtyřech letech po prvním zaevidování a potom každé dva následující roky. Stejné termíny jsou i pro platnost emisních známek.

Prasklé či korodující výfukové potrubí také pošle nejeden vůz z STK zpátky do servisu.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.