Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neautorizovaných servisů přibývá díky blokové výjimce

  10:13aktualizováno  10:13
Podíl neautorizovaných servisů na opravárenském trhu v Česku se do příštího roku zvýší na 79 procent. Proti roku 2005 to znamená nárůst o 12 procentních bodů. Udává společnost Bosch.
Podíl neznačkových servisů příští rok stoupne na čtyři pětiny.

Podíl neznačkových servisů příští rok stoupne na čtyři pětiny. | foto: GTÜ

"Pro tzv. aftermarketové servisy hovoří především nižší cena. Mnohdy přitom mají stejné vybavení a data, jako autorizované provozovny jednotlivých automobilek," uvedl Josef Polák ze společnosti APM na konferenci Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky (SISA). Podíl neznačkových servisů roste i v Německu, i když tam autorizované servisy zatím převládají.

Podle Tomáše Kabrhela ze společnosti Elit umožňuje tzv. bloková výjimka EU neautorizovaným servisům přístup k servisním datům automobilek a provádět i záruční opravy automobilů. Musí ale dodržet postup doporučený automobilkou, schválené díly a vyplnit servisní knížku v papírové nebo elektronické podobě.

V Česku je podle údajů Bosch zhruba 4500 až 5000 neznačkových servisů, z toho je asi 1500 zapojených do sítí jako tzv. konceptoví partneři. Takové sítě zastřešují velcí dodavatelé dílů jako Elit, Bosch nebo APM. Konceptové servisy v současnosti využívají velké leasingové firmy, správci firemních vozových parků nebo přímo velké společnosti, jako je například Česká pošta nebo RWE.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.