Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi se s novými auty do neznačkových servisů bojí, mohou přitom ušetřit

aktualizováno 
Češi s novými auty dávají přednost autorizovaným servisům, nejčastěji tam, kde vůz koupili. Do neznačkových opraven zamíří až s pěti nebo šestiletým autem. Vyplývá to z údajů autoopraven.

Na servisu lze díky blokové výjimce ušetřit velké částky | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Motoristé většinou čekají s návštěvou levnějšího neznačkového servisu až po uplynutí záruční lhůty kvůli obavě z uznání případné reklamace. Od roku 2010 přitom platí nařízení Evropské komise známé jako bloková výjimka, podle které mohou nezávislé servisy provádět pravidelné opravy předepsané výrobcem vozu, pokud mají patřičné vybavení.

Může vás zajímat

Škoda Octavia 1.9 TDI 2010

Škoda Octavia 1.9 TDI 2010

Cena 249.999,- včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Povědomí o platnosti blokové výjimky je stále nízké i když podle jednatele nezávislého servisu Auto Papoušek Michala Papouška se chování motoristů začíná měnit. „V poslední době ale začínají jezdit do servisu i mladší, tří nebo čtyřletá auta,“ uvedl.

Pro neautorizované servisy hovoří zejména nižší cena. Úkony předepsané výrobcem vozidla se u nich dají pořídit o deset až 20 procent levněji. „Například při provozování dvacítky služebních vozů, můžete při správném nastavení podmínek během tří let ušetřit až půl milionu korun,“ dodal vedoucí oddělení služby Elit Car Fleet Service Tomáš Kabrhel.

Podle Kabrhela se zájem ze strany provozovatelů firemních flotil o neznačkový servis zvýšil až na dvojnásobek. Roste ale i poptávka soukromých majitelů aut. Například servis SQS v Brně hovoří o růstu zájmu o 30 procent.

Vedle nižší ceny a hustší sítě provozoven hovoří pro neautorizované servisy i větší motivace pracovat, což se projevuje tak, že jsou často ochotné dělat i některé nestandardní věci a na rozdíl od autorizovaných servisů u nich neplatí, že opravit rovná se automaticky vyměnit. Hlavně u větších konstrukčních dílů, jako je třeba převodovka, se snaží o opravu, což je většinou levnější řešení.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.