Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nebezpečné velkoprostorové vozy pocházejí z USA

aktualizováno 
- V nezávislém srovnávacím nárazovém testu velkoprostorových vozů zvítězil Renault Espace před Toyotou Picnic,na posledních dvou příčkách se seřadili Američané: Opel Sintra a v testu vůbec nejhorší Chrysler Voyager. Test uspořádala organizace Euro NCAP,která soustřeďuje národní automobilové kluby s významnými spotřebitelskými organizacemi za finančního přispění Evropské unie.
Nic není dokonalé. Ani v testu nejlepší Renault Espace nepřekročil hranici sedmdesáti procent, které jsou stále velmi vzdáleny od stoprocentně bezpečného vozu. Proto se i u vítěze objevují kritická slova a návody k vylepšení. Francouzská automobilka si přesto zaslouží uznání, protože stejně suverénně zvítězila již loni v testu aut nižší střední třídy. K tehdy oceněnému modelu Mégane teď přibyl další bezpečný Espace, jen Renault Laguna nedrží partu. V loňských testech Euro NCAP skončil v průměru. Stále více se zkoušky Euro NCAP zaměřují i na malé pasažéry. Nejen dvě dospělé figuríny na předních sedadlech, ale i dětské figuríny v bezpečnostních sedačkách usazují technici do vozů, než je pustí vstříc betonové překážce. A kritika útočí nejen na špatnou funkci dětských zádržných systémů, ale i na nedostatečné návody k použití sedaček a chybějící varování při použití sedačky na předním sedadle. Zde hrozí nebezpečí až smrtelného zranění dítěte,pokud airbag není vypnutý. České zákony stále převoz dítěte v sedačce na předním sedadle zakazují. Neméně přísné jsou testy vůči tvarování přídě vozidel. Střet s chodci je stále reálnější hrozbou, a proto se nabízí jednoduchá otázka: proč výrobci aut myslí více na aerodynamiku než na bezprostřední ohrožení lidských životů? Bezpečné tvarování přídě by se podle Euro NCAP mělo stát dalším zohledněným kritériem při konstrukci automobilů. Velkoprostorové vozy dosáhly výborného hodnocení při bočním nárazu, což je dáno tím, že jejich cestující sedí výš než pasažéři v běžných limuzínách. Všechny testované vozy jsou sedmimístné. Toyotu Picnic a Nissana Serenu tuzemští importéři těchto značek nenabízejí (proto nejsou uvedeny podrobné výsledky), Opel přestal Sintru prodávat přednedávnem. Toyota Picnic získala celkem 77 %, Nissan Serena 67 %. Nárazové zkoušky Euro NCAP probíhají podle následujícího scénáře. Při čelním nárazu auto vrazí do překážky v rychlosti 64 kilometrů za hodinu. Bariéra přitom zabírá čtyřicet procent šířky vozu ze strany řidiče. Boční náraz se odehrává v padesátikilometrové rychlosti, kdy metr a půl široká překážka rozbíjí dveře vozu. Při nárazovém testu s chodci vráží auto postupně do »dětských« a »dospělých« figurín.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.