Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nechcete body? Pomáhá tvrzení, že auto řídil cizinec

  9:17aktualizováno  9:17
Máte služební auto, změřil vás radar a policisté nebo úředníci kvůli rozmazané fotce nemají jistotu, kdo seděl za volantem? Jestli si říkáte, že to jako uhrajete na to, že řídila osoba blízká, a proto nemusíte vypovídat, pak máte smůlu.

Ilustrační foto | foto: Karel KopáčMF DNES

A to ani tehdy, když ve smlouvě o zapůjčení služebního auta máte větu o tom, že vůz zaměstnavatel nemá nic proti tomu, že auto mohou řídit členové vaší rodiny.

"Zatímco u soukromých aut po výmluvě na osobu blízkou úředníci případ většinou přestanou řešit, u služebních aut je to jiné. Praxe je totiž taková, zaměstnavatel nebo jím pověřený zaměstnanec musí vědět, kdo auto řídil. On to totiž má povinnost vědět, jinak riskuje pokutu pět až deset tisíc korun. Fakt, že auto řídila osoba blízká zaměstnanci se tady nemůže uplatnit,“ říká právník Tomáš Beran.

Majitelé služebních aut si ale díry v zákonech našli a používají další finty, jak se trestným bodům vyhnout. Jedním z nich je tvrzení, že služební auto v době přestupku řídil zahraniční kolega, který byl v Česku na služební cestě.

"U firemních aut je to velmi důvěryhodné. Nejlepší je, když si vyberete nějakou exotickou zemi co nejdál od Česka. Úřady nemají dostatečně jazykově vybavené lidi, kteří by se do složitého pátrání pouštěli. Funguje to spolehlivě," přiznává vedoucí oddělení dopravy jedné pražské firmy, který si nepřál být jmenován.

Chcete vědět více?

Jaké další triky proti trestným bodům používají majitelé soukromých i služebních aut? Hrozí vám trest, když v autě pojedete v masce a nebude vidět vaše tvář? Má smysl vyhýbat se správnímu řízení? Odpovědi najdete ve středeční příloze Auto MF DNES.
Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.