Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Něco pro pařany: Mixim

  11:15aktualizováno  11:15
Na frankfurtský autosalon možná zamíří i milovníci počítačů, internetu a videoher. Právě ty chce přilákat japonský Nisssan svým konceptem Mixim.

Nissan Mixim | foto: Nissan

Uvnitř je něco divné už při nastupování. Kromě lichého počtu sedadel je netradiční jejich rozmístění. Řidič sedí uprostřed vepředu, dva další jsou trochu posunuti vzad.

Celé ovládání je přizpůsobeno rukám zvyklým hodiny, dny a týdny svírat v ruce ovladače videoher. S oblíbeným kulatým volantem a klasickými páčkami to opravdu moc společného nemá.

Automobilová budoucnost je elektrická. Fosilní paliva šplouchající v nádrži mají na kahánku a tak mixim (neplést s velkým klasickým sedanem Nissan Maxima) pohání dva elektromotory. Li-ion baterie dodávají energii pro pohon 4x4, jeden motor totiž pohání přední a druhý zadní kola.

Dovnitř se leze jedním párem vzhůru vyklápěných dveří, Nissan slibuje ještě čtvrté místo vzadu v kufru, při pohledu na tvary a míry miximu se ale na to, že se na něm odveze člověk, moc spoléhat nedá.

Délka je 3700 milimetrů, na šířku jich zabírá osmnáct set. Vysoký je  1,4 metru. Je tedy o něco nižší a kratší než sériová micra. Od kola ke kolu (rozvor) je to 2530 milimetrů a hmotnost 950 kilo.

Nissan MiximNissan MiximNissan Mixim



Nissan MiximNissan MiximNissan Mixim



Nissan MiximNissan MiximNissan Mixim



Nissan MiximNissan MiximNissan Mixim



Nissan MiximNissan Mixim


Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.