Typicky jsou v polopřevodu nejlacinější vozy, u kterých by majitelé za dokončení převodu museli platit vysokou ekologickou daň.

Typicky jsou v polopřevodu nejlacinější vozy, u kterých by majitelé za dokončení převodu museli platit vysokou ekologickou daň. | foto: Škoda

V ČR je sto tisíc aut v polopřevodu, s koncem června úředně zmizí

  • 50
V Česku stále jezdí kolem 100 tisíc vozidel, která sice mají platnou technickou kontrolu, ale nemají dokončený převod. „S prvním červencem budou vyřazena z registru a jejich další provoz bude nezákonný,“ vedl ministr dopravy Dan Ťok.

Celkový počet aut v takzvaném polopřevodu se od února snížil ze 793 tisíc na současných zhruba 738 tisíc vozidel, což je asi desetina všech registrovaných aut. Kolem 100 tisíc vozidel s nedokončeným převodem má platnou technickou kontrolu. Více než půl milionu aut již podle ministra není na silnicích a byla podle něj nějakým způsobem zlikvidována. „Stát u nich tedy pravděpodobně přišel o poplatek na ekologickou likvidaci v úhrnné výši několika desítek milionů korun,“ uvedl Ťok. 

Ministerstvo odstartovalo osvětovou kampaň, která má motoristy upozornit, že na dokončení převodu vozidla již mají jen tři týdny. Po vyřazení auta z registru již nepůjde znovu přihlásit. Pokud takové auto zastaví dopravní policie, hrozí řidiči postih za provoz auta, které neplní technické podmínky. Pokud zaviní nehodu, bude hradit veškerou škodu.

Jednoduchou pomůckou, jak zjistit, zda je vozidlo v pořádku registrováno, je porovnat si jména vlastníků v malém a velkém technickém průkazu. Musí se shodovat. Seznam registračních značek vyřazených vozidel chce ministr zveřejnit na internetu.

,