Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Pohádka o fáru, zapomenutém 30 let ve stodole

aktualizováno 
Nádherný kousek klasické britské automobilové školy je dalším z pohádkových příběhů, kdy se téměř 50 let starý vůz schovaný ve stodole znovu objeví na světě. A jeho cena se pak na aukci vyšplhá na závratnou sumu.

Aston Martin DBS | foto: Silverstone Auctions

Nádherný Aston Martin DBS (stejný model se objevil také v bondovce V tajné službě Jejího veličenstva z roku 1967) pochází z roku 1968.

Fotogalerie

První model měl premiéru o rok dřív a nahrazoval svého předchůdce DB6, i když se oba dva vozy vyráběly současně ještě další dva roky. Mezi roky 1967 až 1972 se verze DBS vyrobilo 787 kusů.

Při vývoji se uvažovalo o použití vidlicového osmiválce, ale první vyrobené kusy ještě používaly čtyřlitrový šestiválec s třemi karburátory vyvinutý pro předchozí DB6. Jeho výkon byl 282 koní při 5 500 ot/min.

Vydražený kousek je vybavený automatickou převodovkou, posilovačem řízení, mlhovými světly nebo klimatizací. Na silnicích sloužil 16 let, v kůlně pak strávil tři desetiletí. Na tachometru zůstala hodnota 30 565 najetých mil (49 189 kilometrů).

Aston Martin DBS
Aston Martin DBS

Bohužel je ale ve špatném technickém stavu, který přiznala i aukční síň Silverstone Auctions ve svém katalogu. „Mechanický stav vozidla je neznámý. Vůz se prodává tak jak je a nutně potřebuje kompletní renovaci“, píše se v katalogu. Tento týden se poklad ze stodoly prodal za 51 750 liber, to je 1,9 milionu korun.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.