Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Pohádka o fáru, zapomenutém 30 let ve stodole

aktualizováno 
Nádherný kousek klasické britské automobilové školy je dalším z pohádkových příběhů, kdy se téměř 50 let starý vůz schovaný ve stodole znovu objeví na světě. A jeho cena se pak na aukci vyšplhá na závratnou sumu.

Aston Martin DBS | foto: Silverstone Auctions

Nádherný Aston Martin DBS (stejný model se objevil také v bondovce V tajné službě Jejího veličenstva z roku 1967) pochází z roku 1968.

Fotogalerie

První model měl premiéru o rok dřív a nahrazoval svého předchůdce DB6, i když se oba dva vozy vyráběly současně ještě další dva roky. Mezi roky 1967 až 1972 se verze DBS vyrobilo 787 kusů.

Při vývoji se uvažovalo o použití vidlicového osmiválce, ale první vyrobené kusy ještě používaly čtyřlitrový šestiválec s třemi karburátory vyvinutý pro předchozí DB6. Jeho výkon byl 282 koní při 5 500 ot/min.

Vydražený kousek je vybavený automatickou převodovkou, posilovačem řízení, mlhovými světly nebo klimatizací. Na silnicích sloužil 16 let, v kůlně pak strávil tři desetiletí. Na tachometru zůstala hodnota 30 565 najetých mil (49 189 kilometrů).

Aston Martin DBS
Aston Martin DBS

Bohužel je ale ve špatném technickém stavu, který přiznala i aukční síň Silverstone Auctions ve svém katalogu. „Mechanický stav vozidla je neznámý. Vůz se prodává tak jak je a nutně potřebuje kompletní renovaci“, píše se v katalogu. Tento týden se poklad ze stodoly prodal za 51 750 liber, to je 1,9 milionu korun.

Autor:




Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Další z rubriky

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.