Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Pohádka o fáru, zapomenutém 30 let ve stodole

aktualizováno 
Nádherný kousek klasické britské automobilové školy je dalším z pohádkových příběhů, kdy se téměř 50 let starý vůz schovaný ve stodole znovu objeví na světě. A jeho cena se pak na aukci vyšplhá na závratnou sumu.

Aston Martin DBS | foto: Silverstone Auctions

Nádherný Aston Martin DBS (stejný model se objevil také v bondovce V tajné službě Jejího veličenstva z roku 1967) pochází z roku 1968.

Fotogalerie

První model měl premiéru o rok dřív a nahrazoval svého předchůdce DB6, i když se oba dva vozy vyráběly současně ještě další dva roky. Mezi roky 1967 až 1972 se verze DBS vyrobilo 787 kusů.

Při vývoji se uvažovalo o použití vidlicového osmiválce, ale první vyrobené kusy ještě používaly čtyřlitrový šestiválec s třemi karburátory vyvinutý pro předchozí DB6. Jeho výkon byl 282 koní při 5 500 ot/min.

Vydražený kousek je vybavený automatickou převodovkou, posilovačem řízení, mlhovými světly nebo klimatizací. Na silnicích sloužil 16 let, v kůlně pak strávil tři desetiletí. Na tachometru zůstala hodnota 30 565 najetých mil (49 189 kilometrů).

Aston Martin DBS
Aston Martin DBS

Bohužel je ale ve špatném technickém stavu, který přiznala i aukční síň Silverstone Auctions ve svém katalogu. „Mechanický stav vozidla je neznámý. Vůz se prodává tak jak je a nutně potřebuje kompletní renovaci“, píše se v katalogu. Tento týden se poklad ze stodoly prodal za 51 750 liber, to je 1,9 milionu korun.

Autor:




Nejčtenější

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na cestách řádí slepí vrazi. Každý pátý řidič špatně vidí a neví o tom

Řidič, který špatně vidí, může být podle odborníků stejně nebezpečný jako ten, který před jízdou pil alkohol nebo požil drogy. Za varující přitom považují...  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Opel Astra K 1.4TURBO INNOVATION
Opel Astra K 1.4TURBO INNOVATION

r.v. 2016, naj. 20 300 km, benzín
389 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.