Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Pohádka o fáru, zapomenutém 30 let ve stodole

aktualizováno 
Nádherný kousek klasické britské automobilové školy je dalším z pohádkových příběhů, kdy se téměř 50 let starý vůz schovaný ve stodole znovu objeví na světě. A jeho cena se pak na aukci vyšplhá na závratnou sumu.

Aston Martin DBS | foto: Silverstone Auctions

Nádherný Aston Martin DBS (stejný model se objevil také v bondovce V tajné službě Jejího veličenstva z roku 1967) pochází z roku 1968.

Fotogalerie

První model měl premiéru o rok dřív a nahrazoval svého předchůdce DB6, i když se oba dva vozy vyráběly současně ještě další dva roky. Mezi roky 1967 až 1972 se verze DBS vyrobilo 787 kusů.

Při vývoji se uvažovalo o použití vidlicového osmiválce, ale první vyrobené kusy ještě používaly čtyřlitrový šestiválec s třemi karburátory vyvinutý pro předchozí DB6. Jeho výkon byl 282 koní při 5 500 ot/min.

Vydražený kousek je vybavený automatickou převodovkou, posilovačem řízení, mlhovými světly nebo klimatizací. Na silnicích sloužil 16 let, v kůlně pak strávil tři desetiletí. Na tachometru zůstala hodnota 30 565 najetých mil (49 189 kilometrů).

Aston Martin DBS
Aston Martin DBS

Bohužel je ale ve špatném technickém stavu, který přiznala i aukční síň Silverstone Auctions ve svém katalogu. „Mechanický stav vozidla je neznámý. Vůz se prodává tak jak je a nutně potřebuje kompletní renovaci“, píše se v katalogu. Tento týden se poklad ze stodoly prodal za 51 750 liber, to je 1,9 milionu korun.

Autor:




Nejčtenější

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Další z rubriky

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Maserati Ghibli S Q4
Maserati Ghibli S Q4

r.v. 2016, naj. 1 000 km, benzín
1 876 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.