Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Bouračka v automobilovém skanzenu

aktualizováno 
Kuba je pro milovníka starých amerických fár ráj. Parádní chevrolet z roku 1952 nebyl v muzeu, ale jezdili po Havaně jako taxík. Tento týden naboural a přišel o předek. Vsaďte se, že ho šikovné ruce zas vrátí do provozu. Schopnost Kubánců udržet při životě téměř jakékoliv auto je známá po celém světě.

Jinde by to byl opečovávaný veterán, na Kubě musí sloužit v běžném provozu. V havanském provozu se parádní chevrolet z padesátých let, který sloužil jako privátní taxík, připletl k nehodě. | foto: AP

Kubánci dosud ve velkém provozují auta z 50. let minulého století nebo i starší. Je tomu tak proto, že do září 2011 bylo možné volně prodávat a kupovat jen ty automobily, které se na ostrově vyskytovaly před revolucí z roku 1959.

Nová moderní auta si už Kubánci kupovat mohou, ceny jsou ale tak vyšponované, že jim nezbývá než zůstávat u svých „máquinas“, tedy „bouráků“.

Na Kubě jsou tak k vidění neuvěřitelné kousky, které jejich majitelé udržují při životě mixováním různých modelů dohromady. Důležitá je hlavně funkčnost, vše ostatní musí jít stranou.

A navrch je Kubánci umí opravit tím, co je po ruce: kladivo, šroubovák, drát... Používají se díly, které jsou zrovna k mání, třeba z náklaďáku nebo autobusu. Pod obrovitou kapotou amerického bouráku zářícího chromem se tak dostane třeba motor z moskviče.





Nejčtenější

Dálnice D1 - tunel Klimkovice
Silničáři uvažují o zvýšení rychlosti v tunelech

V kratších dálničních tunelech by se mohlo jezdit až stotřicítkou, v delších stovkou. Podle informací Radiožurnálu o tom uvažuje Ředitelství silnic a dálnic.  celý článek

Fidel Castro na snímku z roku 1976
Fidel byl gentleman. Slavného závodníka unesli jako reklamu na revoluci

V únoru 1958 se Juan Manuel Fangio chystal v Havaně na obhajobu vítězství v automobilové Velké ceně Kuby. Jenže kvůli Fidelu Castrovi, který tehdy ještě...  celý článek

Zaznamenat zkoušku v nové laboratoři u Mladé Boleslavi musí speciální...
Nová laboratoř testuje bezpečnostní výbavu aut bez jediného škrábance

Nové testovací centrum u Mladé Boleslavi simuluje náraz při dopravní nehodě. Auta se však při tom neničí. Vedle této laboratoře vzniknou také speciální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.