Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Bouračka v automobilovém skanzenu

aktualizováno 
Kuba je pro milovníka starých amerických fár ráj. Parádní chevrolet z roku 1952 nebyl v muzeu, ale jezdili po Havaně jako taxík. Tento týden naboural a přišel o předek. Vsaďte se, že ho šikovné ruce zas vrátí do provozu. Schopnost Kubánců udržet při životě téměř jakékoliv auto je známá po celém světě.

Jinde by to byl opečovávaný veterán, na Kubě musí sloužit v běžném provozu. V havanském provozu se parádní chevrolet z padesátých let, který sloužil jako privátní taxík, připletl k nehodě. | foto: AP

Kubánci dosud ve velkém provozují auta z 50. let minulého století nebo i starší. Je tomu tak proto, že do září 2011 bylo možné volně prodávat a kupovat jen ty automobily, které se na ostrově vyskytovaly před revolucí z roku 1959.

Nová moderní auta si už Kubánci kupovat mohou, ceny jsou ale tak vyšponované, že jim nezbývá než zůstávat u svých „máquinas“, tedy „bouráků“.

Na Kubě jsou tak k vidění neuvěřitelné kousky, které jejich majitelé udržují při životě mixováním různých modelů dohromady. Důležitá je hlavně funkčnost, vše ostatní musí jít stranou.

A navrch je Kubánci umí opravit tím, co je po ruce: kladivo, šroubovák, drát... Používají se díly, které jsou zrovna k mání, třeba z náklaďáku nebo autobusu. Pod obrovitou kapotou amerického bouráku zářícího chromem se tak dostane třeba motor z moskviče.





Nejčtenější

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Otto Buchberger
VIDEO: Drak ožil po padesáti letech na brněnském výstavišti

Padesát let. Tak dlouho československý závodník Otto Buchberger neseděl za volantem svojí formule na trati historického závodu po brněnském výstavišti....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.